Hudební časopis zdarma ke stažení

App Store Google Play

Novinky

Co se děje

Redakční tipy

Headparáda

Ve studiu

The Prostitutes

Můj soundtrack

Masker

Čerstvé (z)boží

Max Bazowski

Headliner 1/3

Jelen

Headliner 2/3

Jelen

Headliner 3/3

Jelen v říjnu

Enface

Sima Martausová

TOP

8 posmrtných alb

Rozhovor

Zebra Katz

Enface

Myles Kennedy

Reportáž

Fenomén Liberec

Rozhovor

Paulie Garand

Čerstvé (z)boží

Červen

Headliner 1/2

Ellie Goulding

Headliner 2/2

Ellie Goulding

Rozhovor

Support Lesbiens

Art

7 nelepších architektonických obalů

Story

Story Acey Slade

Výslech

Mortal Cabinet

Rozhovor

Health

Téma 1/2

Producenti

Téma 2/2

6 dalších vyhledávaných producentů

Rozhovor

St. Germain

TOP

Madonna

Story

Jackie Crash

Jackie Crash

Papa Roach

Rozhovor

Five finger Death Punch

Retro

Kraftwerk

TOP

Bez šance

Návrat

Bez ladu a skladu

Anketa

Hudebnická knihovna

Rozhovor

Xindl X

Vizuál

Nabil

Rozhovor

Chelsea Wolfe

Výslech

TroubleGang

Rozhovor

The Dead Daisies

Song Story

Mňága a Žďorp

Rozhovor

Hrdinové nové fronty

Ženský element

Janet Jackson

Rozhovor

Mikoláš Růžička

Test

H-D Kvíz

Rozhovor

Tonya Graves

Insider

Martin Červinka

Televize

Videorama

Turné

Ben Cristovao

Kalendárium

Památné dny

Hip Hop 1/2

Elementy ulice

Hip Hop 2/2

Honza Pentifull

Klasika

Teď vážně

Folk 1/2

Bez cancáku

Folk 2/2

Kings of Convenience

Hard & heavy

Ocelové srdce

Jazz a blues

Bluesbar

Indie

Ty kytary!

Alternativa 1/2

Kroky podzem

Alternativa 2/2

Čankišou

  •  

    text Antonín Kocábek

    FOTO Gábin

    Čankišou

    Alternativa 2/2

     
     

    4

    1

  •  
     

    Brněnští Čankišou jsou osvědčeným klubovým jménem a na festivalech spolehlivě rozhýbají i ty zprvu skeptické a nedůvěřivé. Už šesté album Supay je ale o něco temnější a zvukově pestré. Ptali jsme se na něj nepřehlédnutelného frontmana Karla Heřmana.

     
     
     

    Naučit se rozpoznat zlo

     

    Hraní na Borneu nám úplně vyrazilo dech

     
     

    Čankišou jsou známí tím, že koncertně vymetají i hodně nezvyklé destinace, jako je třeba Mongolsko. Byli jste od vydání minulé desky na nějakém místě, které vás překvapilo?

    Hráli jsme na Rainforest world music festivalu v Kuchingu na malajském ostrově Borneo. Odjížděli jsme z Brna

    s odhodláním, že když jsme hráli dvakrát v Pákistánu, kde to bylo pokaždé moc prima, tak zahrajeme kdekoli. No a Borneo nám zcela vyrazilo dech. Zázemím obecně i tím technickým, hvězdami, se kterými jsme si zahráli, každonočními jamy v hotelu, přírodou… A taky tím, že na tiskovou

    Alternativa 2/2

     
     

    4

    2

  •  
     
     

    konferenci přijde třicet připravených novinářů z celého světa a koncerty a workshopy jsou narvané k prasknutí. Zkrátka nádhera.

    Vaše nové album pojednává o boji se zlem. Má to nějakou souvislost se současnou realitou?

    Trochu se nám to kolem nás rozmnožilo. Už se toho nedá nevšimnout. Takže částečně ano.

    Kdo první z kapely narazil v Encyklopedii Britannica na slovo Supay, které označuje mytického boha smrti?

    O čem má album být, jsme hovořili dlouho. Nápad byl o cestování ve vnitřních světech. Tak jsme tuto myšlenku rozváděli dál, až saxofonista René Senko přišel se Supayem, a tím se kruh dotvořil.

    Jste vnímáni jako vzorová world music kapela, ale u novinky jste předem hlásili,

    Alternativa 2/2

     
     

    4

    3

  •  
     

    že orientální prvky jsou tentokrát použity jen velmi střídmě na úkor většího důrazu na melodie. Proč ta proměna?

    Jak jsem říkal. Tentokrát jsme se zabývali cestováním uvnitř nás. Situace kolem nás je taková, jaká je, a je potřeba se naučit rozpoznat zlo a nekrmit ho záští, strachem, nenávistí a hrůzou z neznámého. Tak jsme se od veselých skočných písní trošku odklonili.

    Prý probíhal v kapele vytrvalý dialog mezi těmi, kteří milují rytmy, a příznivci harmonií. Ukázal se kompromis jako dobré řešení?

    To musí posoudit posluchači a návštěvníci koncertů. Mě osobně to velmi baví. A hodně mě překvapilo, jak je nová deska hráčsky ukázněná a vyrovnaná. A hlavně: Dialog probíhal v pohodě, klidu a míru!

    Proč jste se album rozhodli nahrát ve studiu u Davida Kollera?

    To má několik aspektů. Ten první je, že jsme chtěli nahrát dospělou desku s dobrým zvukem ve velmi kvalitním studiu. Jiří Topol Novotný, který nám ji nahrál, smíchal a zmasteroval, nám Davidovo studio doporučil. Jelikož se nám ale nedostávalo prostředků na financování, zkusili jsme HitHit. A ten nám skvěle vyšel, dokonce jsme vybrali o třetinu víc, než jsme nutně potřebovali.

    Studio labelu Indies, který album vydává, je příjemné. Kluci zvukaři jsou velmi šikovní, ale kvůli prostorám a tomu, že je nás sedm, je pro nás malé. A David Koller má studio v Mikulově, kde se nahrávalo moc dobře.

    Co je to za kresbu na obalu? A jak si vyložit radu z něj: Move Slowly?

    To je překvapení a bude k němu návod. Opravdu to chce pomalý přístup. Ta kresba je oko Supaye.

    Nechystá se lid Čanki také migrovat?

    My jako Nomádi migrujeme už skoro sedmnáct let. Takže nechystáme, my migrujeme už odedávna. Ale zatím si toho, kromě manželek a přítelkyň, nikdo nevšiml.

     
     

    4

    Alternativa 2/2

    4

 
×
Čtete:
2015/11
Čankišou

EDM 1/2

MDMA

Mluvené slovo

Vyprávěj

Odjinud

Mimochodem

Tip

Struny podzimu

Recenze měsíce

Dave Gahan & Soulsavers

Recenze

19. 11. 2015

Recenze

5. 11. 2015 1/2

Recenze

5. 11. 2015 2/2

Duel

Richard Müller

SMS REC

SMS/RECenze

Naživo

Young Fathers

Naživo

Converse workshop

Naživo

Nouvelle Prague

Naživo

Madonna

Naživo

Jaga Jazzist

Naživo

Tata Bojs

Naživo

Róisín Murphy

Naživo

Prodigy

Naživo

Joe Satriani

Naživo

Health

Naživo

Sto zvířat

Naživo

Troublegang

Naživo

Kryštof

Naživo

Simply Red

Naživo

Anti-Flag

Tipy

Kam vyrazit?

Tiráž

Tiráž

Používáme cookies abychom Vám umožnili lepší procházení stránkou. Pro více informací si přečtěte Co jsou Cookies. Pokud budete pokračovat v procházení stránek, vyjadřujete souhlas s těmito podmínkami.