-
Co štace, to od A do Z propracovaný scénář. Na pražskou zastávku ale světová hvězda jen tak nezapomene. Díky jednomu přidrzlému odvážlivci z publika.
text Jarda Konáš
foto Petr Klapper
Jak rozhodit Madonnu
Madonna
3
naživo
1
-
O arena, Praha,
8. 11. 2015
Co čekat od Madonny? Dotažený mainstreamový cirkus, v němž jde v první řadě o show, ve druhé pak o jméno... a až za tím je muzika. A přesně tak to bylo i v Praze. Když zpěvačka konečně po desáté večer s prvními tóny otvíráku Iconic sjela v kleci na parket, začala zatraceně velká lekce toho, jak se dnes dělá šoubyznys. Madonna tančila jako o život, zpívala přesně podle svých limitů jištěných přednahranými smyčkami, dávala na odiv své nohy i výstřih a sedmapadesát by jí v sále v tu chvíli tipoval opravdu málokdo. Navíc věděla přesně, co se hodí a co nehodí říct, a ačkoli jí na rtech visela vyprodaná hala, neplýtvala slovy ani si nehrála na spasitelku světa. Na fanoušky spíš jen tak svůdně mňoukala.
Hodně se tančilo (logicky), stafáž okolo Madonny vlastně hrála hlavní roli. Některá čísla byla dechberoucí, například artistické houpání na vysokých ocelových prutech nebo závěr HeartBreakCity, v němž Madonna zůstala na vrcholku věže uprostřed publika, zatímco její taneční partner se z ní po zádech zřítil dolů. Vytknout by šlo zbytečné zapojení kapely, která celé dvě hodiny stála nedůstojně ve stínu na konci pódia, a kdyby hudebníci měli celou dobu hlavu v dlaních, všiml by si toho málokdo. Prvoplánovost lze přičíst i některým tanečním částem, odhalené jeptišky nebo dva muži v jedné posteli dnes ze židle zvednou málokoho.
To všechno dohromady jasně značilo, že turné se jede podle jednoho přesného scénáře,
který je dotažený do detailu, ale nedává prostor improvizaci nebo regionálním úlitbám. A právě během druhého pražského koncertu (předcházel mu ještě jeden v sobotu) přišla nečekaná změna ve scénáři. Ve dvou třetinách večera byl čas na krátké popovídání s fanoušky. Dělá to tak skoro každá superhvězda. A když si Madonna sedla na kraj rampy a namířila mikrofon na jednoho šťastlivce, dotyčný místo klasického zařvání „Miluju tě!“ pohotově zvedl nad hlavu transparent. A protože na něj mířily všechny kamery v sále, patnáct tisíc návštěvníků četlo nekompromisní (anglický) nápis: „Pořád mám vyholenou prdel!“
„Co to je,“ zeptala se Madonna, „proč to tam máš napsáno?“
A odvážlivec z publika zakřičel: „Kvůli tobě si vyholím i všechno ostatní!“
Evidentně rozhozená zpěvačka ale dokázala situaci obrátit ve vtip, ke kterému se během večera ještě vrátila. „To tady v Praze děláte všichni, že si holíte zadky?“ zeptala se třeba promptně, a když pak trochu nešťastně zavrávorala při šplhání na jednu z kulis a skončila na jejím vrcholku obráceně, tedy v podřepu zády k publiku, zahlásila: „Jo, už chápu, proč se vyplatí vyholená prdel.“
Madonna je profesionálka, která ve své produkci všechno promýšlí a nalajnuje dopředu – a dobře. Ale ten večer zkrátka byla navíc okouzlující, svá a lidsky nenucená, což před koncertem takové popové terminátorky čekal málokdo.
naživo
3
2
-
naživo
3
3
Předchozí článek:
Nouvelle Prague
Další článek:
Jaga Jazzist