-
Jedna ze zásadních představitelek devadesátkami líznutého housu stihla během hodinového setu přesvědčit, že je víc než jen trendy záležitostí z MTV.
text Kateřina Nováková
foto jakub macháček
Trsat se smí i v pondělí
Kiesza
3
naživo
1
-
Lucerna Music Bar, Praha, 2. 2. 2015
Začátkem února zavítala do Prahy poprvé zpěvačka Kiesza (čte se Kajza, ale stejně to asi zapomenete). Sympatická Kanaďanka se skvělou taneční průpravou neměla problém vyprodat Lucerna Music Bar – zčásti také díky mediální masírce od Evropy 2. Každá mince má dvě strany, a tak průšvihem téhle spolupráce byla Mista v roli předskokanky. Škoda plýtvat slovy, hejtů na její vystoupení i dosavadní činnost najdete hromadu na síti. Špatně bylo v jejím případě téměř vše: od halfplaybacku přes zásadní trable se zvukem a vtíravou komunikaci s publikem až po znuděné tanečníky.
Kiesza, to byla jiná liga. Set otevřela s The Love a hitovkou No Enemiesz. Zhruba v polovině koncertu zasedla za klavír, aby sama odehrála předělávku devadesátkové hitovky What Is Love a Cut Me Loose. Podobě obou songů nebylo co vytknout, bylo patrné, že Kiesza je v technice zpěvu opravdu silná.
I tak by ale stálo za úvahu, jestli raději z hodinového setu, v němž není moc času na experimenty, nevyšoupnout klavírní vsuvku a raději pokračovat ve svižnějším tempu. Přece jen tvorba Kieszy sedne spíš na roztančenou diskotéku. Všudypřítomný nádech devadesátek totiž rozčísla až závěrem dubstepová pecka Take Ü There z produkce Dipla a Skrillexe a grande finále už obstaral očekávaný megahit Hideaway.
Jak už bylo řečeno, Kiesza je brilantní tanečnice. Do patnácti let se plně věnovala baletu a od začátku show tak byly její bezchybné taneční sestavy v kombinaci se stoprocentním zpěvem hodny obdivu. Na druhou stranu ale působila precizní choreografie na malém pódiu (osekaném o prostor bicích a synťáků) místy až trošku komicky a nebylo by v tomhle směru na škodu lehce ubrat. To byl ale jen detail.
naživo
3
2
-
naživo
3
3
Předchozí článek:
Marilyn Manson
Další článek:
Goran Bregović