Hudební časopis zdarma ke stažení

App Store Google Play

Novinky

Co se děje

Redakční tipy

Headparáda

Co poslouchá

Kamu ra

Čerstvé (z)boží

Matt, John Wolfhooker, Fanfan

Headliner

Ed Sheeran

Anketa

Album roku

Téma

Bootlegáři

Promo

Skutečně nebeská hudba

5 otázek

Kabát & Yarda Helešic

Rozhovor

Smrtislav

Téma

Indies

TOP

Goran Bregovič

Enface

Katarzia

Insider

Nick Hobs

Headliner 1/3

Jiří Burian

Headliner 2/3

10 tváří Jiřího Buriana

Headliner 3/3

Kapitán Demo

Fenomén

Večírky na úrovni

TOP

11 Nejlepších oscarových hitů

Story 1/2

Queen

Story 2/2

Queen & Adam Lambert

Rozhovor

Cirkopolis

Rozhovor

DJ Tráva

Rozhovor

LA4

Rozhovor

Dorian Concept

Story

The Subways

Rozhovor

Enter Shikari

Story

Jelen

Ženský element

Katy Perry

Portrét

Kid Rock

Pohled

Madonna

Pohled

Protesty do větru

Enface

Modest Mouse

V hlavě

Honzy Kaliny – Sto zvířat

Televize

Videorama

Hip Hop

Elementy ulice

Klasika

Teď vážně

Folk

Bez cancáku

Hard & heavy

Ocelové srdce

Jazz a blues

Bluesbar

Indie

Ty kytary!

  •  
    RectangleRectangleRectangleGroup
    RectangleRectangle

    text kay buriánek

    Kytary útočí. Temně, teskně, naštvaně, radostně i hlasitě. Nebo také ne, kytary nejsou podmínkou. Bereme i bubny a synťáky. Značka: vážně a nezávisle

    Jesus Fucking Christ | Sleater Kinney | Retox | Gallows

    Ty kytary!

    Polygon
     
     

    6

    GraphicLine

    indie

    1

  •  

    Jesus Fucking Christ je lebkopraskač. Přestože úplně nezapadá do toho, co fanoušci asi čekají od labelu Venn Records, který patří lidem kolem Gallows, stal se součástí jejich rodiny. A s EP Homophobia Is Like Totally Gay i součástí katalogu. Je sám, vystačí si s jednoduchým programováním, přesto splňuje všechny parametry punkové hudební estetiky. V drzejších a rozjetějších věcech evokuje mix Death Grips s Refused nebo The Blood Brothers, hodně blízko má i k All Leather a The Death Set. Jakmile zvolní a ztemní, prosákne najednou skrz elektropunkové prasárny severská melancholie a chlad, evokující M83 i staré dobré Nine Inch Nails. To je tak, když je někdo z Osla a zároveň není osel.

    Jesus Fucking Christ si vystačí sám

    Objev měsíce

    GraphicLineGraphicLine
     
     
    GroupGroup
     
     
     

    Jesus Fucking Christ: Imma Gonna Kick U In Da Face

    GraphicLineGraphicLine
     
     
     
    Polygon
     
     

    6

    GraphicLine

    indie

    2

  •  

    Sleater Kinney: No Cities to Love

    deska měsíce

    GraphicLineGraphicLine
     
     
     

    Nostalgie. Radost. Kytary. Feminismus. Zástava času. Návrat po devíti letech. Riot Grrrl maminy umí pořád skrz zuby naštvaně cedit a plivat moudra o zaslepenosti peněz, o tom, že jediná věc, kterou produkuje sláva, je průměrnost, nebo že rádi křísíme své idoly a pohřbíváme přátele. Není to veselé, s léty přichází hořkost a vystřízlivění z naivní odhodlanosti, že by všechno kolem někdy mohlo být lepší. Sleater Kinney v sobě naštěstí mají i po letech frackovitost a vzdor, kytary bolí, a dokonce umí napsat i hitové věci jako je titulní No Cities to Love. Tohle je zkrátka povedený odskok do minulosti.

     
     
     

    Sleater-Kinney: No Cities To Love

    Sleater-Kinney: Bury Our Friends

    GraphicLineGraphicLineGraphicLineGraphicLine
     
     
     
    GroupGroup
     
     
    Polygon
     
     

    6

    GraphicLine

    indie

    3

  •  

    Retox: Let’s Not Keep In Touch

    Lidé jsou ten nejarogantnější žijící druh

    video měsíce

    GraphicLineGraphicLine
     
     
     
     

    Nová deska Retox vychází 10. února. Co se změnilo od posledního alba?

    Věřím, že všechno je nové. Myslím, že klíč k tomu být opravdu dobrá kapela, je neustálý vývoj a posun.

    Ve videu k Let‘s Not Keep in Touch se objevuje v jedné z rolí zpěvák z Dillinger Escape Plan jako ten zlý. Co přesně chcete říct?

    Je na každém, co si z toho vezme. Nejsme náhodou my všichni ti špatní? I pokud ne, myslím, že se alespoň shodneme na tom, že lidé jsou ten nejarogantnější žijící druh na této planetě. Nikdo s tím nemůže nesouhlasit. Poslední věta textu Let‘s Not Keep in Touch determinuje, co přesně chci říct – já sám se chci vrátit na začátek, abych mohl začít znovu a líp.

    Rectangle

    foto: facebook Retox

    Polygon
     
     

    6

    GraphicLine

    indie

    4

  •  
     

    Retox: Let’s Not Keep In Touch

    GraphicLineGraphicLine
     
     

    Jasně. To dává smysl. Určitě se chystáte s novou deskou na turné. Budete k vidění opět i v Praze?

    Je to v jednání. Vypadá to zase na klub 007 v dubnu. (22. dubna – strahovská Sedmička pozn. autora)

    Co je s The Locust a ostatními projekty, hlavně s Head Wound City, kde jsou dva členové legendárních The Blood Brothers, bubeník Gabe z The Locust a Nick Zinner z Yeah Yeah Yeahs?

    Nemám žádné novinky ohledně The Locust, což ale primárně není mé rozhodnutí. Říká se tomu hiatus. Přál bych si, aby se toho dělo podstatně víc. Nicméně má další současná kapela All Leather, stejně jako Head Wound City, pracuje na nových deskách, z čehož mám radost a vy můžete mít také. Ty víš, jak pracujeme rychle.

    Vím. Mimochodem, viděl jsem článek v AP Magazine, který zmiňuje, že Retox s novým singlem Let‘s Not Keep in Touch nově definovali hardcore punk. Myslíš si to také?

    To bych neřekl, jakkoli je to lichotivé. Záleží na úhlu pohledu. Z toho mého prostě jenom neexistuje přesná definice, co to punk vlastně je. Pro mě má etické a morální rozhraní a naopak nemá žádný přesně daný umělecký charakter. V tomhle kontextu je jejich proklamace vlastně nesmysl.

    Group
     
     
     
    Polygon
     
     

    6

    GraphicLine

    indie

    5

  •  

    song měsíce

    GraphicLineGraphicLine
     
     
     
     

    Gallows: Bonfire Season

    GraphicLineGraphicLine
     
     
    Group

    Gallows vydávají v půlce dubna novou desku, druhou se současným zpěvákem Wadem MacNeilem, který původně působil v kanadských Alexisonfire. Bude se jmenovat Desolation Sounds a fanoušky těchto křiklounů dost možná zaskočí sound prvního singlu Bonfire Season. Má v sobě totiž dost výrazné stopy temného oldschool punku, řekněme ve stylu Siouxsie And The Banshees. Obecně reflektuje hudební historii, kterou dost možná většina mladých fanoušků ani nebude znát. Kolem masivní basy se obtáčejí kytary, jak je u Gallows moc neznáme. Žádné podladěné riffy, ale naechované vyhrávky, které by jeden čekal spíš u Interpol, Editors nebo White Lies. Kapela dokonce na svém Spotify zveřejnila playlist poskládaný ze skladeb, které proces nahrávání Desolation Sounds výrazně ovlivnily. Jde hodně do historie a výrazně mimo žánr. Pokud bude konvenovat vašemu hudebnímu vkusu stejně jako u mě, můžeme se společně těšit, že nová deska Gallows bude povedená. Na temné video plné S&M a bondage referencí mrkněte zde:

     
    Polygon
     
     

    6

    GraphicLine

    indie

    6

 
×
Čtete:
2015/2
Ty kytary!

Alternativa

Kroky podzem

EDM

MDMA

Odjinud

Mimochodem

Test

H-D Kvíz

Deska měsíce

Mark Ronson

Recenze

Recenze 19. února 2015

Recenze

Recenze 5. února 2015

SMS/REC

SMS Recenze

Duel

Marilyn Manson

Naživo

Kiesza

Naživo

Goran Bregović

Naživo

Ed Sheeran

Naživo

The Afghan Whigs

Naživo

25 let Indies

Naživo

Enter Shikari

Naživo

Royal Blood

Naživo

Zoot Woman

Naživo

Battlelines

Naživo

Undercover Games

Tipy

Kam vyrazit?

Demence

Nickelback

Používáme cookies abychom Vám umožnili lepší procházení stránkou. Pro více informací si přečtěte Co jsou Cookies. Pokud budete pokračovat v procházení stránek, vyjadřujete souhlas s těmito podmínkami.