Hudební časopis zdarma ke stažení

App Store Google Play

Novinky

Co se děje

Redakční tipy

Headparáda

Headliner

Vojtěch Dyk

Rozhovor

Elis

Start

Čerstvé (z)boží

Portrét

Enter Shikari

Headliner

Eminem

Enface

Korben Dallas

Rozhovor

Živé kvety

Anketa

Nominace na čtenářskou desku roku 2014

Anketa

Nominace na čtenářskou desku roku 2014

Story

Mark Ronson

Vzpomínáme

Zůstala po nich muzika

Rozloučení

Joe Cocker

TOP

10 vět, které by muzikanti neměli říkat

Story

Scott Stapp

Story

Moby

Portrét

Charli XCX

Výročí

Tom Waits

Po stopách

Kdo je Mirek Tabák?

Odhalení

Petr Ostrouchov

Výročí

Tina Turner

Nominace

Cena Apollo

Rozhovor

Josef Sedloň

TOP 50

50 nejzásadnějších singlů roku 2014

TOP 50

50 nejzásadnějších singlů roku 2014

TOP 50

50 nejzásadnějších singlů roku 2014

TOP 50

50 nejzásadnějších singlů roku 2014

Objektivem

2014 Objektivem

Objektivem

Jan Nožička

Objektivem

Ivan Prokop

Objektivem

Martin Semenysin

Objektivem

Tomáš Třeštík

Objektivem

Andrea Sovová

Objektivem

Vojta Florian

Objektivem

Kryštof Kalina

Objektivem

Jakub Macháček

Insider

Michal Thomes

Test

HD kvíz

Ženský element

Macy Gray

Co poslouchá

Ondřej Kobza

Tip

Wounds

Televize

Videorama

Rozhovor

Voxel

  • RectangleGraphicLine

    text michael švarc

    foto Ngoc Anh Nguyen

    GraphicLine

    voxel

    byl jsem zboží

    Polygon
     
     

    4

    GraphicLine

    rozhovor

    1

  • Od punkrocku až k folku – takovou proměnou prošel v několika málo letech začínající český písničkář Voxel, narozený jako Václav Lebeda. Na Slavících loni vyhrál kategorii Hvězda internetu a po elektropopových začátcích už chystá intimnější druhou desku.

    GraphicLineGraphicLine

    Od aktuální nahrávky nazvané All Boom! by se chystaná novinka měla v lecčems lišit. Voxel se totiž rozhodl prozkoumat možnosti akustického zvuku.


    Začínal jste s punkrockem, následně přešel k elektropopu a nyní jste zakotvil ve folku. Jak se taková velká změna udála?

    Velké změny se vždy týkají něčeho v osobním životě – ať už jsem ujížděl na všem duchovním, zažil pády na hubu, uvědomil si, co chci doopravdy dělat, ale také to, že už jsem měl dost zavděčování se všem kromě sebe. Přechod k akustické muzice byl spjat s mým znechucením při vystupování na diskotékách, kde lidé nechodili poslouchat naši hudbu. Pouze si chtěli udělat fotku s někým z Óčka nebo rádia. To ale člověku

    dlouhodobě nemůže přinášet radost, proto jsem od elektropopu, a hlavně od hraní na diskotékách upustil.


    Kdy přesně jste si své znechucení uvědomil?

    Šlo to postupně. Pamatuji si na jedno diskotékové hraní, kdy na parketu tancovalo přibližně patnáct lidí – všichni na šrot – já zpíval na pódiu a hlavou mi prolítlo: Tohle chci opravdu dělat? Vždyť ty lidi ničím neoslovuji. A od té doby jsem se začal více přiklánět k akustickému hraní.


    Z jakého důvodu jste tedy předtím na diskotékách vystupoval?

    Protože tam byla poptávka po mých

    Polygon
     
     

    4

    GraphicLine

    rozhovor

    2

  • GraphicLineGraphicLine

    Songy o party, flámech a věcech, které jsou mi teď už vcelku vzdálené

    vystoupeních a při písničkách typu V síti a Hitmaker se ani nebylo čemu divit. Já byl zboží, oni kupci. A to se mi jednoduše zprotivilo.


    Proč jste se však rozhodl hrát konkrétně folk?

    Nemyslím si, že bych hrál vyloženě folkovou muziku. Když se řekne folk, představím si Nohavicu, Dobeše nebo Plíhala. Kdybych měl pojmenovat styl, který hraju, popsal bych ho spíše jako akustický pop, případně pop folk. Ale to folk jen kvůli akustické kytaře. Vždy jsem se snažil klást důraz na srozumitelnost songu, na příjemnou melodii. Proto pop.


    Loni jste vydal debut All Boom!, na němž se mísí elektropopová i folková tvorba. Jak vedle sebe teď skladby z obou žánrů vlastně existují?

    Pár písní ze starého období jsem předělal do kytarového hávu, některé skladby jsem přestal hrát úplně. Už nejsou aktuální a nepřináší mi ani radost je hrát či zpívat.


    Proč?

    Tematicky jsou úplně někde jinde. Jsou to songy o party, flámech a věcech, které jsou mi teď už vcelku vzdálené a v kontextu nových písniček prostě nefungují – nemají tam své místo, a proto je už dál nezařazuji do playlistu.


    Pracujete už na druhé desce. V jakém

    Co máte na mysli tím, že více kafráte do produkce?

    Na první desce byla produkce zcela v rukou Dalibora Cidlinského. Na druhém cédéčku jsem se rozhodl vzít věci více do vlastních rukou, nahrát většinu nástrojů a celkově za albem více stát. Vím, že se to pak při poslechu ze strany lidí projeví.


    Prošel jste i několika talentovými soutěžemi. Posunuly vás někam?

    Lidé mají pocit, že se stále musejí někam posouvat. Já jsem čím dál více rozhodnut pouze být. Soutěže mi daly zkušenosti

    duchu se ponese?

    Určitě ve více akustickém. Občas ale uletíme a například úvodní píseň Tady a teď bude znít… No, nesmírně vesmírně. Skladby na další desku jsou kromě jedné složeny, tak teď budu trávit více dní ve studiu. Oproti prvnímu albu také mnohem více kafrám do produkce a písně jsou výhradně z mé hlavy – hudebně. Texty přispěl opět Pokáč, se kterým plánujeme dělat i nadále, protože jsem přesvědčen, že obě strany spolupráce baví a je čím dál víc příjemnější.

    Polygon
     
     

    4

    GraphicLine

    rozhovor

    3

  • TextFrameGroup

    Hitmaker

    GraphicLineGraphicLine
     
    TextFrameGroup

    V naší ulici

    GraphicLineGraphicLine
     
    Rectangle

    a uvědomění, že v našich podmínkách nemají úplně smysl. Hudební trh je přesycen a výherci nejsou podporováni. Toť vše. Teď jsem slyšel, že prý bude další řada jedné z těch velkých pěveckých soutěží a upřímně je mi líto všech talentovaných zpěváků, kteří v ní získají pocit, že jsou fungující interpreti a jejich kariéra tím vším začíná. Bohužel jde pouze o karaoke soutěž, která slouží čistě jako PR televize. Opravdové fanoušky však člověku nepřinese, jelikož se tam neprezentuje vlastní tvorbou, ale převzatými písněmi.


    V anketě Český slavík jste byl nominován na Objev roku, získal jste však ocenění Hvězda internetu. Co to pro vás znamená?

    Není dobré si brát k srdci neúspěch, člověka to kolikrát zlomí tak, že nemá sílu pokračovat. A stejně není dobré si brát k srdci úspěch, jelikož roste a bují ego. Jsem samozřejmě vděčný za podporu fanoušků, kteří mi k této ceně pomohli, pro mě však je a vždy bude prioritou koncertování, to je to opravdové. Vše ostatní je jen zábavná hra.

    Polygon
     
     
     

    4

    GraphicLine

    rozhovor

    4

 
×
Čtete:
2015/1
Voxel

Hip Hop

Elementy ulice

Klasika

Teď vážně

Folk

Bez cancáku

Hard & Heavy

Ocelové srdce

Jazz Blues

Bluesbar

Alternativa

Kroky podzem

EDM

MDMA

Pohled

Slabý rok 2014

Deska měsíce

Vojtěch Dyk

Recenze

Recenze 15. ledna 2015

Recenze

Recenze 1. ledna 2015

SMS/REC

SMS/RECenze

Duel

Wu Tang Clan

Naživo

Lamb

Naživo

Taking Back Sunday

Naživo

Selah Sue

Naživo

Vypsaná fixa

Tipy

Kam vyrazit?

Používáme cookies abychom Vám umožnili lepší procházení stránkou. Pro více informací si přečtěte Co jsou Cookies. Pokud budete pokračovat v procházení stránek, vyjadřujete souhlas s těmito podmínkami.