-
text kay buriánek
Kytary útočí. Temně, teskně, naštvaně, radostně i hlasitě. Nebo také ne, kytary nejsou podmínkou. Bereme i bubny a synťáky. Značka: vážně a nezávisle
Jesus Fucking Christ | Sleater Kinney | Retox | Gallows
Ty kytary!
6
indie
1
-
Jesus Fucking Christ je lebkopraskač. Přestože úplně nezapadá do toho, co fanoušci asi čekají od labelu Venn Records, který patří lidem kolem Gallows, stal se součástí jejich rodiny. A s EP Homophobia Is Like Totally Gay i součástí katalogu. Je sám, vystačí si s jednoduchým programováním, přesto splňuje všechny parametry punkové hudební estetiky. V drzejších a rozjetějších věcech evokuje mix Death Grips s Refused nebo The Blood Brothers, hodně blízko má i k All Leather a The Death Set. Jakmile zvolní a ztemní, prosákne najednou skrz elektropunkové prasárny severská melancholie a chlad, evokující M83 i staré dobré Nine Inch Nails. To je tak, když je někdo z Osla a zároveň není osel.
Jesus Fucking Christ si vystačí sám
Objev měsíce
Jesus Fucking Christ: Imma Gonna Kick U In Da Face
6
indie
2
-
Sleater Kinney: No Cities to Love
deska měsíce
Nostalgie. Radost. Kytary. Feminismus. Zástava času. Návrat po devíti letech. Riot Grrrl maminy umí pořád skrz zuby naštvaně cedit a plivat moudra o zaslepenosti peněz, o tom, že jediná věc, kterou produkuje sláva, je průměrnost, nebo že rádi křísíme své idoly a pohřbíváme přátele. Není to veselé, s léty přichází hořkost a vystřízlivění z naivní odhodlanosti, že by všechno kolem někdy mohlo být lepší. Sleater Kinney v sobě naštěstí mají i po letech frackovitost a vzdor, kytary bolí, a dokonce umí napsat i hitové věci jako je titulní No Cities to Love. Tohle je zkrátka povedený odskok do minulosti.
Sleater-Kinney: No Cities To Love
Sleater-Kinney: Bury Our Friends
6
indie
3
-
Retox: Let’s Not Keep In Touch
Lidé jsou ten nejarogantnější žijící druh
video měsíce
Nová deska Retox vychází 10. února. Co se změnilo od posledního alba?
Věřím, že všechno je nové. Myslím, že klíč k tomu být opravdu dobrá kapela, je neustálý vývoj a posun.
Ve videu k Let‘s Not Keep in Touch se objevuje v jedné z rolí zpěvák z Dillinger Escape Plan jako ten zlý. Co přesně chcete říct?
Je na každém, co si z toho vezme. Nejsme náhodou my všichni ti špatní? I pokud ne, myslím, že se alespoň shodneme na tom, že lidé jsou ten nejarogantnější žijící druh na této planetě. Nikdo s tím nemůže nesouhlasit. Poslední věta textu Let‘s Not Keep in Touch determinuje, co přesně chci říct – já sám se chci vrátit na začátek, abych mohl začít znovu a líp.
foto: facebook Retox
6
indie
4
-
Retox: Let’s Not Keep In Touch
Jasně. To dává smysl. Určitě se chystáte s novou deskou na turné. Budete k vidění opět i v Praze?
Je to v jednání. Vypadá to zase na klub 007 v dubnu. (22. dubna – strahovská Sedmička pozn. autora)
Co je s The Locust a ostatními projekty, hlavně s Head Wound City, kde jsou dva členové legendárních The Blood Brothers, bubeník Gabe z The Locust a Nick Zinner z Yeah Yeah Yeahs?
Nemám žádné novinky ohledně The Locust, což ale primárně není mé rozhodnutí. Říká se tomu hiatus. Přál bych si, aby se toho dělo podstatně víc. Nicméně má další současná kapela All Leather, stejně jako Head Wound City, pracuje na nových deskách, z čehož mám radost a vy můžete mít také. Ty víš, jak pracujeme rychle.
Vím. Mimochodem, viděl jsem článek v AP Magazine, který zmiňuje, že Retox s novým singlem Let‘s Not Keep in Touch nově definovali hardcore punk. Myslíš si to také?
To bych neřekl, jakkoli je to lichotivé. Záleží na úhlu pohledu. Z toho mého prostě jenom neexistuje přesná definice, co to punk vlastně je. Pro mě má etické a morální rozhraní a naopak nemá žádný přesně daný umělecký charakter. V tomhle kontextu je jejich proklamace vlastně nesmysl.
6
indie
5
-
song měsíce
Gallows: Bonfire Season
Gallows vydávají v půlce dubna novou desku, druhou se současným zpěvákem Wadem MacNeilem, který původně působil v kanadských Alexisonfire. Bude se jmenovat Desolation Sounds a fanoušky těchto křiklounů dost možná zaskočí sound prvního singlu Bonfire Season. Má v sobě totiž dost výrazné stopy temného oldschool punku, řekněme ve stylu Siouxsie And The Banshees. Obecně reflektuje hudební historii, kterou dost možná většina mladých fanoušků ani nebude znát. Kolem masivní basy se obtáčejí kytary, jak je u Gallows moc neznáme. Žádné podladěné riffy, ale naechované vyhrávky, které by jeden čekal spíš u Interpol, Editors nebo White Lies. Kapela dokonce na svém Spotify zveřejnila playlist poskládaný ze skladeb, které proces nahrávání Desolation Sounds výrazně ovlivnily. Jde hodně do historie a výrazně mimo žánr. Pokud bude konvenovat vašemu hudebnímu vkusu stejně jako u mě, můžeme se společně těšit, že nová deska Gallows bude povedená. Na temné video plné S&M a bondage referencí mrkněte zde:
6
indie
6

Předchozí článek:
Bluesbar

Další článek:
Kroky podzem