Klasika
Na albu je to nejcharakterističtější z hudební mluvy, kterou Tři sestry ctí už třicet let
Tři setry jsou kapela, která se za třicet let existence vyprofilovala tak, že každý průměrný hudební fanoušek pozná drtivou většinu jejích písniček hned po prvních tónech, a když přece jen zaváhá, ujistí ho zpěvem Fanánek. Je to vlastnost, která je pravým bohatstvím každé kapely, lhostejno z jakého ranku přichází. Už jenom za tohle má pražská punkrocková, či chcete-li pubrocková parta bod.
S novým, a nutno zdůraznit že výročním albem je všechno tak, jak má být. Tři sestry na ně naskládaly tucet písniček, v nichž je jakýsi souhrn toho, co během své kariéry činily. K tomu nutno jako plus přičíst schopnost ještě stále nacházet v tvorbě linie, kudy mohou směle kráčet zřetelné melodie, v nichž byla formace vždy silná. Pravda, mnohé písničky na desce připomínají ty, které natočila již v minulých letech. U kapely, která by už dnes klidně mohla koncertovat se sérií vlastních evergreenů a vystačila by s tím možná do konce kariéry, je ale pnutí dál tvořit sympatické. A rukopis je rukopis.
I na tomto albu je nicméně moment, který je jeho zlatým hřebem, a přitom se vymyká zvyklostem. Závěrečná písnička Plechový Ježíš je podepřena partem houslového kvarteta a ve spojení se stadiónovým modelem přednesu a melodickou linkou patří k osvěžení celku.
Fanánkovy texty si zachovávají stabilní úroveň a nutno vypíchnout, jak zručný je to vypravěč. Je obdivuhodné, že v punkrockovém zápřahu a rychlosti dokáže sdělit příběhy, které mají začátek a konec. Žádné náznaky, žádná zkratka, Fanánek vypráví jako dobrý novinář – řekne vše, co má na srdci.
Fernet Underground je album, která svědčí o tom, že Tři sestry mají energii, chuť, humor, nadhled a oproti starým albům i větší instrumentální zručnost, která jim dovoluje vystavět a odehrát písně s gustem a přehledem. Fanánkův intonačně mírně odkloněný zpěv je v tomto případě cosi jako erb.