Hudební časopis zdarma ke stažení

App Store Google Play

Novinky

Co se děje

Redakční tipy

Headparáda

Ve studiu

5 otázek pro... KLARA

Co poslouchá...

Erik Tabery

Čerstvé (z)boží

Mirka Miškechová

Headliner 1/3

Meky Žbirka

Headliner 2/3

Procházka Abbey Road

Headliner 3/3

Pete Brown

Fenomén 1/4

Pár jsou dva

Fenomén 2/4

Pár jsou dva

Fenomén 3/4

Pár jsou dva

Fenomén 4/4

Pár jsou dva

TOP

Zapojte se

Rozhovor

Sto zvířat

Fenomén

Hacienda

Enface

CocoRosie

TOP

7 nejlepších komiksových obalu

Téma

Vypsaná FiXa vs. Wohnout II

Rozhovor

Eagles of Death Metal

Story

Duran Duran

TOP

Genius loci

Headliner

Foals

Rozhovor

Patrik Rytmus Vrbovský

Pohled

Ako sa žije sídliskový sen

Story

Please the Trees

Hlášky

Keith Richards

Rozhovor

War on Drugs

Song Story

Kate Bush

Vzpomínka

Romek Hanzlík

Anketa

Stalo se 3

Rozhovor

Joe Bonamassa

Story

Twisted Sister

Enface

Mucha

Čerstvé (z)boží

Inheritance

Insider

Veronika Douglas

Story

Kurt Cobain

Rozhovor

Lavagance

Enface

Shinedown

Test

H-D Kvíz

Rozhovor

Derrick Morgan

Story

David Gilmour

Ženský element

Lauren Mayberry

Televize

Videorama

Výročí

Kalendárium

Hip Hop

Elementy ulice

Klasika 1/2

Teď vážně

Klasika 2/2

Jarmila Novotná

Folk

Bez cancáku

Hard & heavy

Ocelové srdce

Jazz a blues

Bluesbar

Indie

Ty kytary!

Alternativa

Kroky podzem

EDM

MDMA

Mluvené slovo

Nechte si vyprávět

Odjinud

Mimochodem

Recenze

Recenze měsíce

Recenze

Recenze 17. 9. 2015

Recenze

Recenze 3. 9. 2015

  •  
     

    rec

    Oval
     

    enze

    RectangleRectangleRectangleRectangleRectangleRectangle Polygon
     
     

    11

    GraphicLine

    recenze

    1

  • Oval

    zpet

    PolygonPolygonPolygon

    Soulfly

    Archangel

    GraphicLine
    EPS
    PDF
    PolygonRectangle
     

    Sodomites

    Cavalera pořád stejně

    Soulfly chrlí jednu desku za druhou, ale všechny jsou jako přes kopírák.

    Archangel je desátým studiovým albem z dílny americké groovemetalové kapely Soulfly v čele se stále zarostlejším Maxem Cavalerou. Z hlediska stopáže je to nejkratší deska, jakou kdy kapela vydala, a zároveň poslední počin, který s ní nahrával baskytarista Tony Campos. Krátce poté, co Soulfly vyšli ze studia, stal se novým členem Fear Factory.

    Hlavní muž Soulfly Max Cavalera je bezpochyby jedním z nejčinorodějších muzikantů v současném metalovém světě. Každý rok vyplodí jedno studiové album – ať už se Soulfly, nebo s kapelami Cavalera Conspiracy či Killer Be Killed. Vzhledem k tomu, s jakou frekvencí Soulfly nabízejí další a další desky, při posuzování jejich obsahu vytane na mysli otázka, jestli by nebylo lepší ubrat na kvantitě a soustředit se spíš na kvalitu.

    Ne že by nahrávky této kapely, nebo spíš Maxe Cavalery a kolem něj stále se měnící sestavy muzikantů, nebyly kvalitní, nicméně jsou také tak nějak „čím dál tím víc stejné“. Rozhodně aspoň těch pět posledních, včetně novinky Archangel.

    Není to album na první poslech, ovšem ani ty další nenabídnou nic extra originálního, inovativního a už vůbec nečekaného. O produkci se postaral Matt Hyde, jehož podpis najdeme také pod nahrávkami formací Slayer nebo Children of Bodom a dalších. I díky jeho práci je deska výbušná, drsná, tvrdá a agresivní. Hitovku, která by vás chytila, na ní ale nenajdete.

    Poměrně dynamickému otvíráku We Sold Our Souls to Metal by prospěl nápaditější text. V titulní Archangel zase ruší opakující se riff sólové kytary, který míří proti rytmické sekci. Soulfly jdou s dobou, a tak si i oni přizvali na aktuální desku několik hostů. Jedním z nich je frontman Todd Jones z kapely Nails ve třetím songu Sodomites, který lze považovat za vrchol desky.

    Zbytek kolekce deseti songů dotváří klasicky tvrdé skladby, které jednu od druhé odlišují jen drobné rozdíly.

    GroupGraphicLine

    Iva Boková

    text

     
     

    1. We Sold Our Souls to Metal

    2. Archangel

    3. Sodomites (feat Todd Jones)

    4. Ishtar Rising

    5. Live Life Hard! (feat Matt Young)

    6. Shamash

    7. Bethlehem‘s Blood

    8. Titans

    9. Deceiver

    10. Mother of Dragons (feat Richie Cavalera, Igor Cavalera Jr. & Anahid M.O.P.)

    PolygonPolygon
    Polygon
     
     

    11

    GraphicLine

    recenze

    2

     
     
  • Oval

    zpet

    PolygonPolygonPolygon

    Carly Rae Jepsen

    E-MO-TION

    GraphicLine
    EPS
    PDF
    PolygonRectangle
     

    Run Away with Me

    Vesele o lásce

    Kanadská zpěvačka chce na nové desce jen bavit.

    Carly Rae Jepsen naplňuje představu důstojného dívčího popu. Je trochu diblice, trochu šoumenka, ale drží se přízemních, až cudných témat hudby pro teenagery, rozuměj lásky a tokání. Po textové stránce tak opravdu nelze čekat moc, a když zazpívá „fakt fakt fakt fakt fakt fakt fakt se mi líbíš,“ přece jen se člověk neubrání cukání koutků nad jistou obsahovou jednoduchostí. Na druhou stranu, po hudební stránce E-MO-TION stojí za pozornost. Jepsen totiž skládalo nový repertoár několik zajímavých hudebníků, svou troškou přispěli Sia, Rostam Batmanglij z Vampire Weekend nebo Peter Svensson z The Cardigans. Skladby navíc Jepsen rozdělila mezi několik producentů najednou, takže jde o celkem divokou tvůrčí mozaiku, naštěstí však ne pelmel.

    V momentech, kdy se opírá o živou kapelu, přináší zpěvačka skutečně zábavný pop, v případě synťákových skladeb jde spíš o standardní rozhlasovou vatu, kterou má producent v šuplíku do foroty a je jedno, kdo ji nazpívá. E-MO-TION tak vlastně naplňuje standardy mainstreamové desky, na kterou si za rok člověk nevzpomene, ale zároveň se nemusí stydět, že ho to teď v rádiu baví...

    GroupGraphicLine

    Jarda Konáš

    text

     

    1. Run Away with Me

    2. E-MO-TION

    3. I Really Like You

    4. Gimmie Love

    5. All That

    6. Boy Problems

    7. Making the Most of the Night

    8. Your Type

    9. Let‘s Get Lost

    10. LA Hallucinations

    11. Warm Blood

    12. When I Needed You

    PolygonPolygon
    Polygon
     
     

    11

    GraphicLine

    recenze

    3

     
     
  • Oval

    zpet

    PolygonPolygonPolygon

    Bullet For My Valentine

    Venom

    GraphicLine
    EPS
    PDF
    PolygonRectangle
     

    No Way Out

    Jako přes kopírák

    Bullet For My Valentine se rozhodli, že budou na nové desce straaašně zlí…

    Velšané Bullet For My Valentine o páté studiovce Venom dlouho dopředu hlásali, že bude „strašně tvrdá“ a v podstatě půjde o návrat ke kořenům. Pro ten se zřejmě rozhodli poté, co předchozí deska Temper Temper vesměs propadla u hudebních kritiků, kteří psali, jak kapela vyměkla a stala se z ní řadová komerční parta metalových slaďoušků.

    Výsledek? Venom je opravdu jejich nejtvrdším studiovým albem, které navíc svou jedovatostí věrně koresponduje s názvem. V ráznosti a hutnosti místy předčí i desku Scream Aim Fire z roku 2008. Na rozdíl od ní ho ale nezdobí tak silné písně.

    Na albu Venom je jedenáct tracků. Otvírá ho krátká atmosférická instrumentálka, podobná té, kterou už před pár lety použili američtí kolegové Slipknot. Všechny skladby jsou vystavěné na stejné konstrukci, opravdu jako přes kopírák. Začínají zběsilým nářezem, kdy se frontman Matt Tuck snaží metalcoreově vyzvracet hlasivky, pak přijde poklidná melodická pasáž a čistě zpívaný refrén, případně si v refrénu opět trochu zařveme nebo se necháme podpořit dětským sborem, ve slokách občas rozvíříme zběsilou kytarovou jízdu v podobě hutných heavymetalových riffů či umírněného sólování. Jedinou výjimkou je sedmá a zároveň titulní skladba, která začíná naopak čistě a melodicky a jde o jediný klidný song v pomalejším tempu – až na to nezbytné Tuckovo zařvání si uprostřed…

    Bullet For My Valentine jsou zruční muzikanti, snaží se, jsou přesvědčení o tom, že teď to zase přijde, ovšem spíš tak nějak sklouzli, sice do kvalitního a příjemného, ale průměru. Nástup, jaký předvedli s už zmíněnou Scream Aim Fire se s pátou studiovkou Venom nekoná. Ano, album šlape, leč zdá se, že Bullet For My Valentine tak nějak jedou dál setrvačností… takže za 3!

    GroupGraphicLine

    Iva Boková

    text

     
     

    1. V

    2. No Way Out

    3. Army of Noise

    4. Worthless

    5. You Want a Battle? (Here‘s a War)

    6. Broken

    7. Venom

    8. The Harder the Heart (The Harder It Breaks)

    9. Skin

    10. Hell or High Water

    11. Pariah

    PolygonPolygon
    Polygon
     
     

    11

    GraphicLine

    recenze

    4

     
     
  • Oval

    zpet

    PolygonPolygonPolygon

    Motörhead

    Bad Magic

    GraphicLine
    EPS
    PDF
    PolygonRectangle
     

    Electricity

    Zahraj to znovu, Lemmy!

    Britské trio dávno připomíná McDonald‘s a nová deska to potvrzuje.

    Tak jako všude na světě dostanete stejný cheesburger, dostanete na každém albu ty samé Motörhead. Nelze přímo tvrdit, že by to byla chyba. Tříakordový rock‘n‘roll prostě částečně je opakováním šablony a fanoušci to tak mají rádi. Proto jakmile zazní úvodní píseň Victory Or Die, tak okamžitě víme, na čem jsme.

    Je skvělé slyšet Motörhead hrát jako zamlada, respektive vědět, že do toho pořád šlapou. Ze zpěvu už jde sice spočítat Lemmymu vypadané zuby, ale po těch všech zprávách z poslední doby je vydání Bad Magic vyloženě skvělá událost a i kdyby tato deska měla být labutí písní, kapela s ní do pekla odjede ve velkém stylu.

    Pokud bychom ale pustili Bad Magic nezaujatému člověku, nebude tušit, jestli slyší Motörhead z roku 1975, 1995 nebo 2015. Album prosviští jako kořalka hrdlem, jednotlivé riffy se slejí do jednoho a i ten si možná časem v duchu zařadíme na nějakou starší desku. Výjimkou je ovšem skvělý závěrečný cover The Rolling Stones a jejich Sympathy For The Devil.

    Motörhead jsou zkrátka pořád sví. Argument, že se opakují, samozřejmě platí, je to tak trochu metalový fast food. Ale komu by to vadilo, když si na to může i po těch letech pořádně zahrozit paroháčem?

    GroupGraphicLine

    Jarda Konáš

    text

     
     

    1. Victory Or Die

    2. Thunder & Lightning

    3. Fire Storm Hotel

    4. Shoot Our All of Your Lights

    5. The Devil

    6. Electricity

    7. Evil Eye

    8. Teach Them How To Bleed

    9. Till The End

    10. Tell Me Who To Kill

    11. Choking On Your Screams

    12. When The Sky Comes Looking For You

    13. Sympathy For The Devil

    PolygonPolygon
    Polygon
     
     

    11

    GraphicLine

    recenze

    5

     
     
  • Oval

    zpet

    PolygonPolygonPolygon

    Please The Trees

    Carp

    GraphicLinePolygonRectangle
     

    Suite F

    Kapr, který ve vás doroste

    Psát recenzi desky kapely Václava Havelky je pro mě asi tak pohodlné, jako rozkrývat hypochondrické mánie mého ex-švagra. Pravdě se nevyhnu, ale bude to smrdět.

    Když vidím Vaška na pódiu, trochu přivřu oči a vidím ho s pokorou a úsměvem obsluhovat v čajovně Dahab vedle pražského Roxy. Chodili jsme tam pro zklidňující atmosféru pokaždé, když jsme v Roxy hráli, mezi zvukovkou a koncertem. Pak oči doširoka otevřu a zase zavřu. Vidím táborskou instrumentální, těžce alternativní kapelu, do které Havelka přišel a pozvolna ji přetransformoval ve svůj vlastní projekt. Tehdy jsem nevěděl, co si o tom mám myslet, ale byla jiná doba a z Tábora se do světa jezdí hůř, vím o tom své.

    Znovu zavírám a vybavuju si akademickou emo-folkařinu, na půl cesty mezi učesaným Nickem Cavem (oxymóron?) a něčím, co mi není až tak sympatické. Otvírám po pár letech, z kapely je trio, rochní se v čemsi, co vizuálně evokuje neškodný duhový okultismus a neo-hipízáckou psychedelii. Klečící, extatický Václav s očima v sloup ždíme z kytary tu jedovaté, onehdy medové feedbacky, rytmika přede noiseovým blues obatikované mantry a je to víc nahlas a víc ‚dirty‘, než kdy předtím. Problém je jenom, že se tomu blbě věří. Teda mně.

    Vaškovi už totiž dávno intelektuální umělecká Praha zobe z rukou všechno, do čeho ponoří ruce. Možná proto, že ho zná trochu jinak než já. Aby bylo jasno, tohle není invektiva a pokus o deklasování toho, na čem roky systematicky pracuje. Jen je třeba navodit atmosféru. To je vlastně i případ Kapra. Je to deska, která neustále buduje atmosférický most někam. Fragmenty by mohly skvěle fungovat jako pojivo bezdějového artového filmu.

    Taky mě u poslechu několikrát napadl ikonický seriál True Detective. Z mého pohledu jsou dvě nejlepší věci předposlední Consider Death a bez debat kakofonické finále Petr Humpal. Tady totiž nejlíp funguje paralela mezi repasovanými Please The Trees a hlukařskými polobohy A Place To Bury Strangers. Obě kapely spojuje zvukový inženýr Chris Koltay, který v Detroitu, ve studiu High Bias Recordings, s Please The Trees Carp živě nahrával.

    Ta síla animální ‚live‘ nahrávky a svobodného experimentování s nezvladatelným zvukem i hlukem je největším kouzlem téhle desky. Vyloženě irituje snad jenom instrumentální blbost S.E.K. Za silnou považuju i trojici songů Missing Feeling Nothing, Suite F a Not This Way. Problém je trochu v tom, že znám sonické fígle, které používají, i strukturu a formu, poměrně uspokojivě suplující dvojrozměrnost reálné skladatelské invence. Jenže o tu tady stejně moc nejde.

    To nejsou wrestlingové bitky o refrény a sloky, nominace do televizní nebo rádiové popové extraligy. Ano, Havelka má jednu polohu a jednu stupnici, ze které neuhne a po nějaké době začne vadit, jenže patří mezi ty frontmany, jejichž hlas si zapamatujete, ať je sebenedokonalejší. Prostě – Please The Trees patří mezi jeden z mála našich současných exportů, za který se nemusíme stydět, mají svoje odježděné a odehrané, zkrátka nic umělého v procesu dobývání hudebního světa, což je nadstavba, která je nesmírně cenná.

    V době Stroyů a podobných nesmyslných prefabrikátů, nastrkovaných jako vzorek mladé reprezentace naší světovosti a muzikálnosti, vlastně za Please The Trees a Carp děkuju. Jo, a bacha, ta deska je grower. A klip k Suite F od Igora Zacharova považuju zcela vážně za jeden z nejlepších, co jsem v druhé půlce letošního roku zatím viděl.

    GroupGraphicLine

    Kay Buriánek

    text

     
     

    1. All I Want To Do

    2. A Song Is It‘s Own World

    3. Missing Feeling Nothing

    4. Suite F

    5. Not This Way

    6. S.E.K.

    7. Consider Death

    8. Petr Humpal

    PolygonPolygon
    Polygon
     
     

    11

    GraphicLine

    recenze

    6

  • Oval

    zpet

    PolygonPolygonPolygon

    Bon Jovi

    Burning Bridges

    GraphicLine
    EPS
    PDF
    PolygonRectangle
     

    I‘m Your Man

    Deska jako rozcvička

    Jedeme dál, vzkazuje kapela na nové desce fanouškům. A stačí to.

    „Nebojím se spálených mostů, protože mi posvítí na cestu,“ zpívají v titulním singlu Bon Jovi a jde o důležitou symboliku, neboť Burning Bridges je první deska bez kytaristy Richieho Sambory. Jon Bon Jovi tak po třiceti letech přišel o tvůrčího parťáka a vznik novinky dopředu komentoval jako sbírku starých nenahraných věcí a pár novinek, které mají fanoušky uklidnit, že se odchodem Sambory nic zásadního nestalo, a připravit je na plnohodnotnou studiovku chystanou na příští rok.

    Burning Bridges tak vstupuje na trh jako jakási deska nedeska, studiová rozcvička, ale úkolu se zhostila velmi důstojně. Dokazuje, že Bon Jovi stále umí. Především oplodňováky, kterých je na novince dostatek. Rádiových singlů se taky pár najde. Na konci alba ale čeká bonbónek v podobě skladby I‘m Your Man, svižné vypalovačky, jejíž riff zůstane v hlavě na první poslech. Burning Bridges na připravovanou studiovku fandy opravdu naladí. Nezaujatým posluchačům alespoň ukazuje, jak by mělo vypadat slušně udělané album rarit a starých kousků ze šuplíku.

    GroupGraphicLine

    Jarda Konáš

    text

     
     

    1. A Teardrop to the Sea

    2. We Don‘t Run

    3. Saturday Night Gave Me Sunday Morning

    4. We All Fall Down

    5. Blind Love

    6. Who Would You Die For

    7. Fingerprints

    8. Life Is Beautiful

    9. I‘m Your Man

    10. Burning Bridges

    PolygonPolygon
    Polygon
     
     

    11

    GraphicLine

    recenze

    7

     
     
  • Oval

    zpet

    PolygonPolygonPolygon

    P.O.D.

    The Awakening

    GraphicLine
    EPS
    PDF
    PolygonRectangle
     

    This Goes Out to You

    Síla příběhu

    Křesťani P.O.D. na novince dokazují svou výjimečnost.

    Kalifornská čtveřice na jubilejní desáté desce hraje ještě lépe než patnáct let nazpět, kdy k nám doplavala na tehdy superpopulární nu-metalové vlně. Singly Alive nebo Boom si pobrukoval kdejaký středoškolák, což byl paradox, protože P.O.D. v jádru hrají křesťanský rock, tedy žánr, na který se u nás spíš kouká skrz prsty.

    A právě křesťanské hodnoty, katarzní příběhy a stigmata prostupují novinkou poměrně intenzivně. Je třeba varovat dopředu ty, kteří považují morální dilemata a sociální problémy v textech za zbytečné tlačení na pilu. The Awakening je takových témat plná. Před posluchače klade na střídačku otázky a zpovědi. Kdo kvůli tomu desku zavrhne, zbytečně se ale ochudí o pořádnou porci muziky. P.O.D. znějí špičkově, vyhraně a nemalé ambice dokážou dotáhnout do konce, od kvalitních singlů přes nervózní, těkavé instrumentální pasáže až po konceptualitu mluvených meziher, které na albu rozhodně nezní jako vata a jednotlivé skladby příběhově doplňují.

    GroupGraphicLine

    Jarda Konáš

    text

     
     

    1. Am I Awake

    2. This Goes Out to You

    3. Rise Of NWO

    4. Criminal Conversations

    5. Somebody‘s Trying To Kill Me

    6. Get Down

    7. Speed Demon

    8. Want It All

    9. Revolución

    10. The Awakening

    PolygonPolygon
    Polygon
     
     

    11

    GraphicLine

    recenze

    8

     
     
  • Oval

    zpet

    PolygonPolygonPolygon

    Disturbed

    Immortalized

    GraphicLine
    EPS
    PDF
    PolygonRectangle
     

    The Vengeful One

    Zůstat sám sebou

    Takhle to dopadá, když se metalová deska rodí pod vlivem marihuany.

    David Draiman prý devadesát procent všeho na tuhle nahrávku vytvořil zkouřený. Možná i proto je to první deska Disturbed s označením „Parental Advisory“.

    Američtí metalisté fanouškům v červnu přivodili pozitivní šok, když znenadání oznámili, že „pauza blíže nespecifikované délky trvání“ po pěti letech končí. Rok tajně pracovali na novém albu. Rovnou zveřejnili první singl The Vengeful One, který ukázal, že se po dočasném zmizení ze scény dokázali pořádně zhluboka nadechnout.

    Podařilo se jim, i díky producentovi Kevinu Churkovi, vytvořit materiál se svěžím zvukem. Disturbed vždycky uměli skládat chytlavé singly pro rocková rádia. A minimálně polovina skladeb z jejich nového počinu má tento potenciál.

    Nejde o žádné umění pro umění, ale standardní kvalitní hutnou metalovou záležitost. Fanoušci budou navýsost spokojení. Hlas frontmana Davida Draimana bude vždy a všude rozpoznatelný. Štěká, zpívá, jako vždy má v každé skladbě téměř neudýchatelnou tunu slov v textech, ale vzhledem k tomu, že si je píše sám, jeho plíce to dávají.

    Album otvírá vcelku ponuré, přesto nikoli depresivní, instrumentální intro, na než bez varování navazuje titulní skladba Immortalized s typickým rukopisem kapely a silným stadionovým refrénem. Nezaměnitelný zvuk, který si Disturbed za téměř dvacetiletou kariéru vytvořili a vypilovali, se táhne celou deskou.

    Základem zůstává dokonalá souhra rytmické sekce, bubeníka Mikea Wengrena a baskytaristy Johna Moyera, která navíc poskytuje dostatek prostoru pro kytaristu Dana Donegana. Nechybí ani typické elektronické a industriální prvky, se kterými to naštěstí Disturbed moc nepřehánějí a využívají je pouze k oživení a dokreslení atmosféry.

    GroupGraphicLine

    Iva Boková

    text

     
     

    1. The Eye of the Storm

    2. Immortalized

    3. The Vengeful One

    4. Open Your Eyes

    5. The Light

    6. What Are You Waiting For?

    7. You‘re Mine

    8. Who

    9. Save Our Last Goodbye

    10. Fire It Up

    11. The Sound of Silence (Simon and Garfunkel cover)

    12. Never Wrong

    13. Who Taught You How to Hate

    PolygonPolygon
    Polygon
     
     

    11

    GraphicLine

    recenze

    9

     
     
  • Oval

    zpet

    PolygonPolygonPolygon

    LOW

    ONES AND SIXES

    GraphicLine
    EPS
    PDF
    PolygonRectangle
     

    No Comprende

    Výlet do Twin Peaks

    Jedenácté album indie veteránů Low propojuje kořeny projektu se současnými trendy a stojí za to se k němu vracet.

    Zatímco drtivá většina vlajkonošů slowcoreu už to dávno zabalila, zázemí odlehlého Duluth v Minnesotě zřejmě přeje běhům na dlouhou trať. Tamní usedlíci Low oslavili dvacet dva let od založení a stále je žene tvůrčí zápal. I díky němu se jim podařilo vymanit ze sevření limitů instrumentálního minimalismu a vystřídat širokou škálu výrazů. Na předchozím albu The Invisible Way skupina poprvé navázala spolupráci s pruducentem Jeffem Tweedym z Wilco a prosvětlila atmosférický kytarový zvuk s přehršlem echa a reverbu výraznějšími, až líbeznými melodiemi a zapojením akustických nástrojů. Přestože producentský post nebyl přeobsazen, Jeffův rukopis tentokrát není prakticky vůbec patrný a Low jsou temnější než jindy.

    Základní formulka alba Ones and Sixes by mohla potěšit zejména fanoušky aktuální nahrávky Marka Lanegana Phantom Radio. Stejně jako on zkouší Low koketovat s elektronickými prvky, byť zatím spíše na podprahové úrovni. A ještě více potom zaujme vyznavače twinpeaksovské estetiky. Na první poslech se sice úvodní skladby z dvanácti položkového tracklistu zdají být ušité tak trochu horkou jehlou, působí utahaně a hlasy hlavních vokalistů Alana Sparhawka a Mimi Parker vzájemným doplňováním nevytvářejí tak dramatické napětí jako jindy. Vše však začne dávat smysl, pokud první část alba vnímáte jako delší intro, které umocňuje celkovou gradaci desky. Ta jednoznačně vrcholí nadčasovým, basou poháněným kouskem Kid In The Corner, který jako by se nechal inspirovat u dnes již kultovního soundtracku k Drive. Sofistikované spojení kořenů projektu se současnými trendy je od veteránů indierockové scény překvapením a zaslouží před ním smeknout klobouk.

    GroupGraphicLine

    Veronika Ondečková

    text

     
     

    1. Gentle

    2. No Comprende

    3. Spanish Translation

    4. Congegration

    5. No End

    6. Into You

    7. What Part of Me

    8. The Innocents

    9. Kid in the Corner

    10. Lies

    11. Landslide

    12. DJ

    PolygonPolygon
    Polygon
     
     

    11

    GraphicLine

    recenze

    10

     
     
  • Oval

    zpet

    PolygonPolygonPolygon

    Chelsea Wolfe

    Abyss

    GraphicLine
    EPS
    PDF
    PolygonRectangle
     

    Carrion Flowers

    Krása ticha i hluku

    Písničkářka Chelsea Wolfe nahrála svou zatím nejsilnější desku. Unikátní, ambiciózní, nepředvídatelnou a tajuplnou.

    Za mlhou hustou tak, že by se dala krájet, a možná ještě dál, nebyl žádný rybník, ale pěkně hluboká propast. Jako názorná pomůcka, že v hudbě se dnes už spojuje cokoli. Třeba i temné doommetalové stěny s folkem.

    Není to tak dávno, kdy byla Chelsea Wolfe nejčastěji označována za „písničkářku“. Křehkých poloh se na novince rozhodně nevzdává (jak dokazuje skladba Maw), ale zároveň se nebojí jít z dřívějšího elektronického dark wave popu do podstatně tvrdších poloh. Těžko říci, zda pouze sahá do svého podvědomí, nebo ji třeba ovlivnily předchozí spolupráce, jakou bylo společné turné s Queens of the Stone Age, jisté ale je, že romantické povahy to může poněkud poděsit.

    Právě střídání až něžných poloh s těmi brutálními je na albu tím nejzajímavějším. Svobodný přístup, kdy nic není nemožné, originalita, temně dekadentní atmosféra a ticho, které doslova léčí, přinášejí spojení a pasáže, jež znějí jak důvěrně známě, tak i příjemně neoposlouchaně.

    Zpěvačka potvrzuje, že v osobním zaujetí se obejde bez nastolených pravidel a něčích představ o tom, jaká hudba je od ní očekávána. O to víc ale nahrávka zní suverénně, beze stop tápání. Nepřizpůsobuje se, ale udává tón a ukazuje cestu.

    Jásat z ní budou hlavně ti, kteří si dokážou užít jak třeba Goldfrapp, tak i namátkou Sunn O))). Anebo milovníci St. Vincent a Swans. Je náhodou, že producent John Congleton pracoval v minulosti s oběma? Nebo že na albu hraje kytarista Russian Circles, kterým protagonistka před časem nazpívala jednu skladbu?

    Deska Chelsea Wolfe není pro každého, jistě se najdou ti, které odradí temnota a někde až depresivnost neprobádaných končin, ale zároveň na ně může nalákat řadu nových příznivců. Těm českým lze mimochodem připomenout další pražské vystoupení 13. listopadu na Dobešce.

    GroupGraphicLine

    Antonín Kocábek

    text

     
     

    1. Carrion Flowers

    2. Iron Moon

    3. Dragged Out

    4. Maw

    5. Grey Days

    6. After The Fall

    7. Crazy Love

    8. Simple Death

    9. Survive

    10. Color of Blood

    11. Abyss

    PolygonPolygon
    Polygon
     
     

    11

    GraphicLine

    recenze

    11

     
     
 
×
Čtete:
2015/9
Recenze 3. 9. 2015

Duel

Voxel

Naživo

Maella, eFeM, Kuba Alexa

Naživo

Jim Adkins

Naživo

Zebra Katz

Naživo

Eurotrialog

Naživo

Brutal Assault Festival

Naživo

INTERPOL

Naživo

Kings of Leon

Naživo

HALESTORM

Naživo

Grape festival 2015

Naživo

Cocotte Minute

Naživo

Trutnoff 2015

Naživo

Okoř 2015

Naživo

Adrian T. Bell, Tony Key, Ira Mimosa, Dead Sailor

Tipy

Kam vyrazit?

Tiráž

Tiráž

Používáme cookies abychom Vám umožnili lepší procházení stránkou. Pro více informací si přečtěte Co jsou Cookies. Pokud budete pokračovat v procházení stránek, vyjadřujete souhlas s těmito podmínkami.