Hudební časopis zdarma ke stažení

App Store Google Play

Editorial

Editorial

Novinky

Novinky

Headparáda

Headparáda

Zaostřeno

Prokopat se ven

Pražské devadesátky ožijí ve filmu

Ve studiu

5 otázek pro… Oceán

Zaostřeno

Abendband

Tak trochu na severozápad

Festival

Metronome Festival

Zahájení bude ve velkém stylu

Obrazem

Mačkátkem Macháčka

Pohled

Nejúspěšnější hudební pořad

Zaostřeno

Čistý festival

Na Rec. Stage bude recyklovaná show i striptýz

Můj soundtrack

Petr Kopfstein

Na U2 se nedá zapomenout

Čerstvé (z)boží

Ivana Mer

Mezi námi vílami

Zaostřeno

Festival Respect

Co se hraje ve světě

Headliner

James Cole

Sestup do hlubin

Téma

Hudba vs. Politika

Mohou zpěváci mluvit?

TOP

Dobrý den, kozy ven

12 klipů nevhodných k práci

Rozhovor

Muse

Jsme jako loutky na šňůrkách

TOP

20 songů na zlomené srdce

aneb jak zvládnout rozchod

Albumstory

Prince

Purple Rain

Rozhovor

Royal Republic

My hrajeme Chuck Norris rock

Story

Skyline

Pořád stejně jako v osmnácti

Hlášky

Rob Zombie

Nejlepší věci přijdou, když máte hlad

Rozhovor

Hooverphonic

Žádný stres, jenom spousta zábavy

TOP

Bob Dylan

Jako solnej sloup aneb 10 Bobů po Česku

Ženský element

Rihanna

Ženu ani květinou neuhodíš

Příběh

Dj Derek

Záhadná smrt nejstaršího dýdžeje světa

Dotazník

Atmo Music

Nikdy jsme nekalkulovali

Rozhovor

Slowdive

Líbánky po dvaceti letech

Rozhovor

Caro Emerald

Jsem jen holandská holka

TOP

Hvězdy z ulice

aneb 9 bezdomovců mezi hudebníky

Story

Mumford & Sons

Jak se zrodil fenomén

Téma

Slavní a neznámí

Enface

Catfish and the Bottlemen

Chceme naplnit stadiony

Průvodce

Hard Rock Cafe

Jak prase obletělo Londýn

Retro

AC/DC

Drolící se monument

Televize

Videorama

Rozhovor

Of Monster And Men

Island nás vytvaroval

Rozhovor

Nano

Nové začátky i naděje

Jackie Crash

Angels & Airwaves

Po stopách Blink-182

Story

Richard Ashcroft

Mainstream sežral naši kulturu

Trip

At The Drive-In

Bolest, slast a husí kůže

Rozhovor

Gage

Bavte se. Beng!

Fakta

Eric Clapton

Jak se sklář stal kytaristou

Rozhovor

The Neighboorhood

Image je stejně důležitá jako hudba

Story

PJ Harvey

Koho bolí realita

Kvíz

Headliner test

Heavy

Natvrdo

Hip Hop

Elementy ulice

Folk 1/2

Bez cancáku

Folk 2/2

Martina Trchová

Bráním se označení písničkářka

Klasika

Teď vážně

Indie

Ty kytary!

Jazz a blues

Bluesbar

Alternativa

Kroky podzem

EDM

MDMA

Mluvené slovo

Vyprávěj

Recenze měsíce

Radiohead

A Moon Shaped Pool

Recenze měsíce

Beyoncé

Lemonade

Recenze

19. 5. 2016

Recenze

5. 5. 2016

Duel

Atmo Music

Sen

SMS REC

SMS Recenze

Naživo

Headliner Ponton

Ponurý nářez

Naživo

Hans Zimmer

Surové pohlazení geniálního šílence

Naživo

CocoRosie

Přehlídka individuality

Naživo

Marpo

Největší show českého rapu

Naživo

Motown muzikál

Příběh soulu stojí za vidění

  • Hvězdy jsou nevděčné, ale stojí na nich showbusiness. Když si je hýčkáte, znamenají také velké balíky peněz. Pokud tuhle zdánlivě snadnou abecedu znáte, můžete o sobě na konci kariéry sepsat muzikál, jako to udělal Berry Gordy, zakladatel jednoho z nejúspěšnějších labelů hudební historie. Muzikál Motown je slabikářem černé muziky a managementu superstar.

    text Janis Sidovský

    foto Alastair Muir

     

    Příběh soulu stojí za vidění

    Motown, the musical

     
     

    4

    naživo

    1

  •  

    Objevitel Michaela Jacksona, Diany Ross, Stevieho Wondera, Lionela Richieho, Marvina Gaye a tuctu dalších osobností, které psaly dějiny soulu a rhythm and blues, založil vydavatelství roku 1959. Na radu kamaráda, pozdějšího hitmakera Smokey Robinsona, firmu pojmenoval složením slov motor a town, z čehož se pak stala přezdívka Detroitu, města, které světu dalo kromě aut také na 150 hitů v TOP 10 žebříčku Billboard.

    Padesát z nich živě zazní v muzikálu Motown, jehož příběh je retrospektivou kariéry Berryho Gordyho, jenž na začátku vložil do podnikání 800 dolarů půjčených od rodiny, aby se dnes stal s majetkem 350 miliónů dolarů jedním z nejbohatších Afroameričanů všech dob. Právě synopse je ale největším úskalím jinak svižného představení. Tam, kde žánrově podobný hitmuzikál Mamma Mia! vítězí jednoduchou zápletkou, Motown show zbytečně zatěžkává politickými odkazy na Vietnam nebo Ku-Klux-Klan. Je sice zajímavé zjistit, že Berry Gordy

    měl pro Dianu Ross takovou slabost, že se mu kvůli tomu hudební království rozpadlo pod rukama, ale na hlavní linku příběhu je to málo. Gordy měl nesporný čich na talenty, včetně dětského Stevieho Wondera, jehož máma chtěla do nahrávacího kontraktu doplnit nárok na novou pračku, až po nespoutaného Marvina Gaye, jehož What’s Going On patří k nejlepším číslům programu.

    Gordy uměl produkovat hvězdy: navzdory tehdejším rasovým překážkám dostal hlas černé Ameriky na špičku hitparád a svou největší lásku, Dianu Ross, dovedl až k nominaci na Oscara za životopisný snímek o Billie Holiday Lady zpívá blues. Z Diany vytvořil Beyoncé své doby, koneckonců právě ona se do madam Ross stylizovala ve filmu Dreamgirls. Za to se mu diva Diana odvděčila odchodem ke konkurenci a nebyla jediná: Gordyho postupně opustila většina interpretů, které vypiplal od nuly, až nakonec vydavatelství prodal.

    naživo

     
     

    4

    2

  •  

    Shaftesbury Theatre, londýn, 13. 4. 2016

     
     

    Představení získává jiskru v momentě, kdy se z roviny osobních dramat zrazeného impresária přesune do formy revue. Tam vynikne nezaměnitelný Motown sound se třpytivým zvukem tamburín, výraznými melodiemi a temperamentním stylem zpěvu směšujícím prvky popu, gospelu a rhythm and blues. Největší náboj pak má nástup kvintetu Jackson 5, jejichž směs hitů ABC, I Want You Back a I’ll Be There zvedne diváky ze sedadel. Publikum vtáhne do děje také balada Reach Out and Touch, při které představitelka Diany Ross vezme na jeviště jednoho z fanoušků a vyzve celý sál, aby s nimi zpíval, což funguje spolehlivě i na koncertech skutečné Diany Ross, kterých jsem se účastnil. Fantastický náboj mají také skladby Dancing in the Street, For Once in My Life, You‘re All I Need to Get By, Stop! In the Name

    of Love, Ain‘t No Mountain High Enough, Mercy Mercy Me, Reach Out I‘ll Be There nebo My Girl, při nichž si podupáváte nohou, tleskáte do rytmu a záříte radostí z hudby. Zážitek posilují vynikající výkony celého souboru, skvělých tanečníků stejně jako zpěváků, univerzálních muzikálových umělců, jejichž energie přeskočí forbínu s prvními tóny dokonale zaranžovaných a živě zahraných skladeb. Zbytečné naopak byly doslovné imitace původních hvězd, což by nepochybně znalci z poroty soutěže Tvoje tvář má známý hlas ocenili nejvyšší známkou, mně osobně to napodobování grimas Diany Ross a kývání Stevieho Wondera rušilo.

    Motown muzikál po úspěšném uvedení na Broadwayi nyní dobývá Londýn a v létě se opět vrátí do New Yorku. Máte-li rádi soul, hity a ikony Motownu, pak byste jej neměli minout.

    naživo

     
     

    4

    3

  •  

    naživo

     
     

    4

    4

     
     
     
     
     
 
×
Čtete:
2016/5
Motown muzikál: Příběh soulu stojí za vidění

Naživo

KLARA.

Divoký křest podomácku

Naživo

Prague Conspiracy

Falešná hra na rock'n'roll

Naživo

Protomartyr

Spalující emoce

Památné dny

Stalo se...

Tipy

Kam vyrazit?

Tiráž

Tiráž

Používáme cookies abychom Vám umožnili lepší procházení stránkou. Pro více informací si přečtěte Co jsou Cookies. Pokud budete pokračovat v procházení stránek, vyjadřujete souhlas s těmito podmínkami.