Hudební časopis zdarma ke stažení

App Store Google Play

Novinky

Co se děje

Headparáda

Headparáda

Co poslouchá...

Lenka Klicperová

Headliner 1/2

Pipes and Pints

Headliner 2/2

Kapely s dudama

Čerstvé (z)boží

Ponk

TOP

Chemical Brothers

Jídlo

Festivalové bašty

Publicistika

Zneužil mě manažer

Pozvánka

Desperados High Jump 2015

Rozhovor

Tomáš Klus

Kariéra

BÁJEČNÁ LÉTA S KLUSEM

Rozhovor

Julian Casablancas

  • GraphicLine

    text Veronika Ondečková

    foto Jakub Deml

    GroupGraphicLine

    JULIAN CASABLANCAS

    TRÉNUJEME UŠI MAINSTREAMu

    Polygon
     

    4

    GraphicLine
     

    rozhovor

    1

  • Frontman The Strokes a leader projektu Julian Casablancas & The Voidz je neodolatelný podivín. Jeho současná vizáž aspiruje na vítězství soutěže o největšího magora v okolí a zrovna tak se standardům vzdaluje jeho psychedelické album Tyranny. Na Rock for People hrál jen pro hrstku nezmarů, nijak ho to ale nerozházelo, a ještě o půlnoci se uvolil k rozhovoru.

    GraphicLineGraphicLine
     

    „Omlouvám se za to čekání. Po koncertě jsem chtěl dokoukat Ligu mistrů a pak pro kapelu připravili nějaké občerstvení. Trochu jsme se zasekli,“ řekl hned na začátek v lepším rozmaru, než jak působil na pódiu.


    Všimla jsem si, že jste si byl přidávat. Co jste měli dobrého?

    Dostali jsme nějaké nudle s masem. Nebylo to špatné.


    Nemáte žádné speciální požadavky v tomhle směru?

    Ne, já sním a vypiju v podstatě cokoli, co mi donesou (smích).


    To musí být výhoda. Jak jste vlastně spokojený s vaší show na Rock for People?

    Byl to pěkný den a užili jsme si tu spoustu legrace. Nečekal jsem žádné davy, což se nakonec potvrdilo. Ta skupinka lidí, která se

    na nás přišla podívat, ale naštěstí vypadala, že je dost v pohodě a baví se. Přiznám se, že nemám festivaly dvakrát v lásce, a pokud jde o tento, myslím, že sem nezapadáme. Rozhodně ne do takového line-upu, jakého jsme byli součástí. Předpokládám, že nás tu nikdo ani pořádně nezná. Navíc jsme hráli poslední den festivalu, a to se vždycky projeví.


    Včera před Faith No More, kteří mají otevřenější publikum, by atmosféra možná byla lepší.

    Nemám dokonalý přehled o tom, co Faith No More hrají a pro koho, ale možné to je.


    Nepřemýšleli jste o tom, že byste festivaly vynechali a vyrazili radši na turné po klubech?

    Jasně že přemýšleli. Nás by to víc bavilo a ke zvuku alba by se klubové koncerty

    Polygon
     
     

    4

    GraphicLine

    rozhovor

    2

  • RectangleGraphicLineGraphicLine

    Nemám s hlavním proudem problém. Nikdy mu ale nebudu dělat ústupky

    hodily lépe. Takhle to naši agenti ale holt nasmlouvali, takže jsme tady (unavený smích).


    O Tyranny se často hovoří jako o divném albu. Co stojí za vaší hudební proměnou?

    Je zvláštní, jak se mě v poslední době všichni na tohle ptají. Záleží na tom vůbec?

    Z mého úhlu pohledu k žádné výrazné změně nedošlo. Přinejmenším ne z hlediska toho, jakým způsobem pracuji. Pořád se snažím dostat ze sebe to nejlepší, dělat zajímavou a chytlavou hudbu. O to jsem usiloval s The Strokes a stejně tak i teď s klukama z The Voidz, jenom na odlišné úrovni.

    Tou odlišnou úrovní myslíte mimo mainstream?

    Celý můj život mají lidé, speciálně novináři, tendenci The Strokes považovat za střední proud. Já to ale nevnímám tak černobíle. Před deseti lety jsme v Praze a mnoha dalších městech hráli jen pro hrstku lidí a sotva nás někdo mohl označit za mainstream. To se změnilo ruku v ruce s tím, kolik lidí si k nám našlo cestu, aniž by se naše hudba nějak musela měnit. Když lidi baví, co děláte, oblíbí si vás třeba i davy, a klidně můžete tvořit něco zcela nekomerčního. Nestane se to ale přes noc. Je potřeba si věřit a trénovat líné

    Polygon
     
     

    4

    GraphicLine

    rozhovor

    3

  •  
    GraphicLineGraphicLine

    JULIAN CASABLANCAS (*1978)

    Coby frontman se nejvíce proslavil s The Strokes. Jejich album Is This It? udělalo z jejich chytlavého garage rocku na dlouho trend. Skupina přežila vleklé personální neshody a úspěch se jí drží i po pátém albu Comedown Machine (2013). Od The Strokes Casablancas stále více odbíhá k sólové dráze nebo nečekaným kolaboracím (například s Daft Punk). Loni o sobě dal vědět deskou Tyranny, která vznikla ve spolupráci s The Voidz a překvapila silnou psychedelickou strunou. Do budoucna plánuje své aktivity rozštěpit mezi obě kapely.

     
     

    mainstreamové uši. V tom vidím klíč k úspěchu, ne v kopírování trendů nebo jejich záměrném popírání. Takže abych se vrátil k vaší otázce, ne, nemám s hlavním proudem problém. Nikdy mu ale nebudu dělat ústupky.


    To je to, co děláte nyní? Trénujete mainstreamové uši?

    Já doufám, že ano. Alespoň trochu.


    Myslíte si, že The Voidz mají potenciál dosáhnout podobné popularity jako The Strokes?

    Nemám tušení. Každý muzikant si podvědomě přeje, aby jeho kapela byla ta nejlepší na světě. Ani já nejsem výjimka. O tom, jestli se to doopravdy stane, jsem ale nepřemýšlel v začátcích The Strokes ani nyní. Držím se svých nápadů a snažím se z nich vytřískat co nejvíc cool hudby. Nic víc v tom není. Když jsme pracovali na Tyranny, chtěl jsem udělat chytlavou desku, která se bude dobře poslouchat a zároveň bude tvůrčí a zajímavá. To se nám, myslím, podařilo. Podle některých názorů

    jsme to s tou kreativitou trochu přehnali. Pro mě je ale důležité, že jsme natočili album, jaké jsem si dlouho přál. Zbytek mě nezajímá.


    Tyranny je podle mého chytlavé album, speciálně píseň Take Me In Your Army. Jak vlastně vznikla?

    Take Me In Your Army je vůbec první věc, kterou jsme s The Voidz udělali. Na začátku jsem měl v hlavě kytarové sólo a melodii, ke kterým Alex jen tak ze srandy do stolku vytloukl beat. A byl úplně perfektní. Neznám mnoho tak talentovaných bubeníků jako on. Když pak do kapely naskočili Amir s Jeremym, šli jsme rovnou natáčet demo hotové písničky. Celé se to seběhlo nesmírně rychle a přirozeně. Stejně vznikla většina dalšího materiálu na albu.


    Sdílí podle vás The Strokes něco společného s vaším novým projektem?

    Nenapadá mě nic konkrétního. Obě kapely jsou velice specifické a tvoří je silné osobnosti.

    Polygon
     
     

    4

    GraphicLine

    rozhovor

    4

 
×
Čtete:
2015/7
Julian Casablancas

Hlášky

Blackmore‘s Night

Headliner 1/3

Patti Smith

Headliner 2/3

Patti Smith

Headliner 3/3

Patti Smith

Rozhovor

Lindemann

Songstory

Do They Know It’s Christmas / We Are The World

Dialog

Primavera Sound 2015

TOP

Village People

Story 1/2

Frank Zappa

Story 2/2

Frank Zappa

Čerstvé (z)boží

Mayen

TOP

Knih’o’moll

Stop

Zákaz vjezdu

Anketa

Stalo se

Insider

Mel Bush

Story

Natalie Imbruglia

En Face

Noisy Pots

Rozhovor

Sifon

Reportáž

Rock For People

Téma 1/2

Sběratel

Téma 2/2

Sběratel

Pohled

Taylor Swift vs. Apple

Ženský element

Ella Eyre

Test

H-D kvíz

Televize

Videorama

Hip Hop

Elementy ulice

Klasika

Teď vážně

Folk

Bez cancáku

Mluvené slovo

Vyprávěj

Hard & Heavy

Ocelové srdce

Jazz & Blues

Bluesbar

Indie

Ty kytary

Alternativa

Kroky pod zem

EDM

MDMA

Odjinud

Mimochodem

Festival

Okoř PR článek

Recenze měsíce

Refused

Recenze

Recenze 23. 7. 2015

Recenze 1/2

Recenze 2. 7. 2015 1/2

Recenze 2/2

Recenze 2. 7. 2015 2/2

Duel

Tomáš Klus

SMS/REC

SMS/RECenze

Naživo

Lindsey Stirling

Naživo

Blackmore‘s Night

Naživo

Prague Proms

Naživo

The Gaslight Anthem

Naživo

Alt-j

Naživo

Body Count feat. Ice T

Naživo

United Islands

Naživo

Blur

Naživo

BiggBoss All Stars Team

Naživo

Tomáš Klus

Naživo

Dream Theater

Naživo

Eagles of death metal

Tipy

Kam vyrazit?

Festivalový speciál 1/3

FESTIVALY 2015

Festivalový speciál 2/3

FESTIVALY 2015 - červenec

Festivalový speciál 3/3

FESTIVALY 2015 - srpen/září

Používáme cookies abychom Vám umožnili lepší procházení stránkou. Pro více informací si přečtěte Co jsou Cookies. Pokud budete pokračovat v procházení stránek, vyjadřujete souhlas s těmito podmínkami.