Hudební časopis zdarma ke stažení

App Store Google Play

Editorial

Editorial

Novinky

Co se děje

Ve studiu

5 otázek pro … Prago Union

Zaostřeno

Glastonbury

Největší festival vzbuzuje kontroverzi

Zaostřeno

Žánrové ceny Anděl

Důstojnější, ale haproval zvuk

Obrazem

Očičkem Nožičky

Headparáda

Redakční tipy

Zaostřeno

Čistý festival

Zaostřeno

Deftones

Už to bude...

Můj soundtrack

Michaela Doubravová

Anojsem řekla u Eda Sheerana

Čerstvé (z)boží

Cocaine Party

Bordel za všech okolností

Headliner

Bára Poláková

Fakt jsem vyjukaná?

Fenomén

Jednou a dost

TOP

Máš na to!

Rozhovor

The Offspring

Už nikam nespěcháme

TOP

WTF

9+1 klip, které vypadají jako apríl

Enface

Kygo

Od fotbalisty k dýdžejské superstar

Rozhovor

Indy

Ideální míra druhé puberty

Fenomén

Dancehall Queen

Jak se vrtí zadkem na reggae

Hlášky

Zakk Wylde

Hlavně nesmí dojít pivo

Story

Last Shadow Puppets

Vedlejšák nejlepších kámošů

Téma

14 andělských objevů

Rozhovor

Years  & Years

Oslavujeme skutečnou sexualitu

Headliner

Gwen Stefani

To album mi zachráilo život

Televize

Videorama

Rozhovor

Beata Hlavenková

Story

Travis

Z hospody na Glastonbury

Rozhovor

The Lumineers

První deska byla jako první rande

Songstory

Tata Bojs

Virtuální duet

Enface

Klyne

Ať lidí tančí

Rozhovor

Radimo

Rap naživo a lesní školka

Jackie Crash

Pop punkový trip na ostrovy

Rozhovor

Toy Dolls

Považovali nás za vtip

TOP

12 vzrušujících bokovek

Insider

Pavel Fuksa

Jak předat pocit z hudby

Kvíz

Headliner test

Retro

Brian Eno

Nejlépe placená práce pro zbabělce

Vizuál

David LaChapelle

Zkáza s krásou

Průvodce

Hard Rock Cafe

Jak Dylan spustil revoluci

Rozhovor

King Charles

Enface

Patrick Wolf

Divočení všežravého vlka

Ženský element

Kesha

Bláznivý a krásný život?

Heavy 1/2

Natvrdo

Heavy 2/2

Crossfaith

Hip Hop

Elementy ulice

Folk

Bez cancáku

Klasika

Teď vážně

  •  

    text Markéta Langhammerová

    Teď vážně

    Hudební festival Antonína Dvořáka Příbram |

    | Festival Pardubické hudební jaro | KATT |

    Pravidelně ze světa vážné hudby
    v podobě honosné i obyčejné

     
     

    4

    klasika

    1

  •  
     

    Letošní 48. ročník Hudebního festivalu Antonína Dvořáka obsahuje jako jednotící prvek cizinu. Ta jako taková ostatně spojuje jeho život a dílo a stesk po domově, jenž se projevil, kdykoli byl mistr nucen operovat v zahraničí, s životem soudobých českých umělců, které i jejich um a kariéra nutí k životu na cestách či se pro ně cizina stala druhým domovem.

    Letošní motto hudební přehlídky zní: My cizinou jsme bloudili

     
     
     

    | Festival měsíce |

    foto: facebook festivalu

     
     
     
     

    více info

    více info

    těšit na taková hudební tělesa jako je Stratos Quartett, Spohr Violin Duo, kytarové kvarteto Guitar4mation a Guarneri Trio Prague. Snad nejzajímavějším počinem letos bude koncert Dvořákových operních árií spojený s vyhlášením laureátů soutěže ve skladbě s názvem „My cizinou jsme bloudili“, který se pro letošní rok stal i mottem příbramského festivalu. Koncert se uskuteční 24. května v Galerii Františka Drtikola.

    Festival započne slavnostním zahájením ve čtvrtek 28. dubna v Divadle Antonína Dvořáka v Příbrami vystoupením světově proslulého hornisty Radka Baboráka a jeho projektu Orquestrina. Vyvrcholí 26. května závěrečným programem s názvem Jubileum 2016 plným nádherných operních árií a písní v podání Štefana Margity v doprovodu Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK. Pod taktovkou dirigenta Marka Štilce se jako host představí také loňská vítězka Mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech v kategorii Junior Tereza Hořejšová, která je ostatně držitelkou Ceny Antonína Dvořáka za interpretaci jeho díla. Dále se můžete

     
     

    4

    klasika

    2

  •  
     

    Pardubické hudební jaro sice odstartovalo již 3. března, ale jak je u tohoto festivalu dobrým zvykem, i následující měsíce slibují obsahově velmi silný program. Protože je tento festival tak trochu putovní, představí japonský flétnista Yoshimi Oshima společně s Jaroslavem Tůmou (cembalo, fisharmonika) svůj Komorní koncert hned na několika místech (nejen) Pardubického kraje.

    Pardubice ovládne Baroko,
    japonské hudební
    mistrovství a pivo

     
     
     

    | Pijáci měsíce |

    foto: web festivalu

     
     
     
     

    Web festivalu

    Web festivalu

    Mistr Jan Hus, Tadeáš Hájek z Hájku, Václav Thám, Jaroslav Vrchlický či Bohumil Hrabal. Celková filozofie skladby se vyhýbá pivnímu humoru v pejorativním slova smyslu. Klade si spíše za cíl odhalit poetiku skrytou za tímto národním nápojem a v jistém smyslu rehabilitovat pivo před vínem coby zdánlivě výhradním nápojem intelektuálů. Na koncertě dále zazní výběr slavných pijáckých písní a operních sborů z pera Bedřicha Smetany, Jacquese Offenbacha a dalších.


    Účinkují: Komorní filharmonie Pardubice, Barbora Řeřichová – soprán, Jaroslav Patočka – basbaryton, Radek Holub – recitace, Festivalový mužský sbor a Jan Kučera v roli dirigentské.

    Za zhlédnutí bude 17. dubna ve Velkém sále KC Aldis v Hradci Králové určitě stát také Baletní soubor Slovenského Národního divadla s taneční skupinou Credance a Ciganski Diabli v temperamentním představení s názvem Carmen à la Gypsy Devils na hudbu George Bizeta a Ernesta Šarköziho v choreografii Ladislava Cmoreje. Závěrečný koncert festivalu naplánovaný na 10. května je věnován 145. výročí založení Pardubického pivovaru, významné události v historii industrializace města. Stěžejní skladbou koncertu bude premiéra díla s názvem Pivní oratorium, které skladatel a dirigent Jan Kučera zkomponoval právě pro tuto příležitost. S nadsázkou a volně vypráví příběh piva v Čechách od 15. století do současnosti, a to prostřednictvím dobových textů. Svědectví a postřehy o své zkušenosti s pivem či lidmi a věcmi s ním souvisejícími nám zanechali například

     
     

    4

    klasika

    3

  •  
     

    Když se snoubí krásný, ušlechtilý a mocný nástroj, jakým varhany bezpochyby jsou, s krásnou a schopnou ženou, vznikne dílo, které stojí za poslech, a koncert, který stojí za vidění. Řeč je o Kateřině Chrobokové – mezinárodně úspěšné varhanici a cembalistce, která vedle interpretace v oblasti klasické hudby vytváří i hudbu autorskou, v níž originálně kombinuje zvuk klasických varhan s elektronikou a zpěvem. Stejně jako na novém albu, které vyšlo u vydavatelství Supraphon 18. března a které ona sama označuje ve své hudební dráze za zlomové.

    Krásné a schopné varhanistky ještě nevymřely

     
     
     

    | Nahrávka měsíce |

    foto: Zdeněk Kovář

     
     
     
     

    Koupit Album

    Koupit album

    skladatelům, jak nejlépe využívat obrovské možnosti varhan, až jsem začala vytvářet vlastní hudbu. Moje první skladba byla Slavkof. Dodnes si vzpomínám, jak jsem ji při hraní v kostele ve Slavkově najednou začala improvizovat a otevřel se mi tak úplně nový vesmír. Nesmírně mě to osvobodilo a uvolnilo, takže jsem se začala pouštět do věcí, které by mě předtím ani nenapadly. Například jsem začala používat svůj hlas. Nejdřív jako prodloužený rejstřík nástroje. Později jsem začala psát i své texty. Když jsem začala komponovat a hrát vlastní skladby, byl to pocit, který jsem nikdy při hraní skladeb jiných autorů nezažila. Tohle pro mě teprve znamená skutečné vyjádření sebe sama.“

    A nutno podotknout, že je to vyjádření více než slibné, na jehož pokračování se opravdu těšíme. Naživo si můžete KATT vychutnat na letošním třetím ročníku letního filmového a hudebního festivalu Slavonice Fest, který se koná mezi 3. a 7. srpnem. Předprodej vstupenek se spouští již v tomto měsíci. Na podzim KATT čeká série koncertů v Německu a ve Francii a také speciální provedení koncertní verze supraphonského alba, jež se uskuteční 10. listopadu 2016 v Kostele Šimona a Judy v Praze.

    „Varhany mě vždycky svou zvukovou barevností fascinovaly. Jak říká jeden můj kamarád, mexický

    skladatel Felipe Juan Waller, je to vlastně nejstarší „synťák“ na světě. Lidé, kteří nechodí na varhanní koncerty, znají většinou pouze ten monumentální zvuk varhanního pléna. Často ovšem neví, že toto „monstrum“, ze kterého vám jde mráz po zádech, se v mžiku může pomocí nádherných flétnových rejstříků proměnit v éterickou vílu. Takových charakterů i různých bizarních zvukových barev mají varhany nespočet,“ vysvětluje KATT své osobní vnímání nástroje.

    Skladby Bacha, Messiaena a Pärta, které nové CD obsahuje, jsou zachyceny na čtyřmanuálových varhanách baziliky v nejstarším lucemburském městě Echternachu.

    „Za varhany v nádherné katedrále opatství Echternach mě poprvé posadil můj kamarád Thierry Origer. Působil zde jako jeden z titulárních varhaníků. Tento nástroj i bazilika mě doslova uchvátily. Proto při plánování místa nahrávání byla volba jasná – Echternach! Navíc to byl právě Thierry, který mi začal říkat KATT,“ dodává.

    Je potřeba poukázat také na tři fenomenálně ztvárněné autorské skladby, jejichž vznik Kateřina Chroboková vysvětluje takto: „Tak dlouho jsem radila

     
     

    4

    klasika

    4

 
×
Čtete:
2016/4
Teď vážně

Indie

Ty kytary!

Jazz a blues

Bluesbar

Alternativa 1/2

Kroky podzem

Alternativa 2/2

Josef Jindrák (Polí 5)

Ztraceno v překladu

EDM

MDMA

Mluvené slovo

Vyprávěj

Recenze měsíce

Pet Shop Boys

Super

Recenze

21. 4. 2016

Recenze

7. 4. 2016

Duel

Lucie Bílá

Hana

SMS REC

SMS Recenze

Naživo

Narozeniny Radia RockZone

Naživo

Lenka Dusilová

Naživo

Skepta

Naživo

Charles Aznavour

Naživo

Emma Smetana

Naživo

Mass

Božský Dyk a střípky hvězdného světa

Naživo

Trikot

Blízké setkání třetího druhu

Naživo

Mandrage

Diskopříběh z Plzně

Naživo

Adrian T. Bell

Koncert s nádechem luxusu

Kalendárium

Památné dny

Tipy

Kam vyrazit?

Tiráž

Tiráž

Používáme cookies abychom Vám umožnili lepší procházení stránkou. Pro více informací si přečtěte Co jsou Cookies. Pokud budete pokračovat v procházení stránek, vyjadřujete souhlas s těmito podmínkami.