-
Německý klavírista a vizionář se etabloval jako strůjce geniální fúze moderní vážné hudby a elektroniky, hovořit o jeho druhé pražské zastávce pouze v superlativech by však bylo nadsazené.
text Veronika Ondečková
foto Jan Nožička
PÁNBŮH V PEKLE
NILS FRAHM
3
naživo
1
-
Palác Akropolis, Praha, 7. 5. 2015
Sólo zkoušel věrnost diváků rozsáhlými minimalistickými variacemi, v nichž na sebe každý tón nechal čekat. Bohužel beze stopy napětí či překvapení.
Celý koncert publikum sužovalo nesnesitelné vedro, z něhož slabší jedinci doslova omdlévali. Rostoucí diskomfort motivoval k hašteření a neustálé přibouchávání vchodových dveří spolu s rušením mobilními telefony atmosféře také nepřidalo. Příchod kýžených majstrštyků byl přitom odměnou jen s krátkodobým efektem. Mnohovrstvé syntetické pasáže naživo nepůsobily dokonale kompaktním dojmem a akustická složka by potřebovala víc vytáhnout. Tahle fúze se zasekla na půl cesty.
Nils Frahm je bezpochyby hvězda. Vyprodává koncertní sály i kluby a to samé se mu podařilo i v pražské Akropoli, kde fanoušky čekala velkorysá sestava instrumentů. Kromě upraveného křídla a dalších klávesových nástrojů nechyběly syntetizátory a jako zvláštnůstka zpestřovaly pódium elektronické varhany.
Pohled na zvukovou laboratoř vzbuzoval lačnost po nespoutané exhibici, jaká odchovance Čajkovského školy proslavila. Publikum se jí dočkalo v syntetické hymně Says nebo vzletné ódě More, kterou předznamenalo slavné entrée za pomoci záchodových štětek. Pro převážnou část setlistu však Frahm vyhlásil bobříka trpělivosti. Pohroužený do klidných nálad čerstvého alba improvizací
naživo
3
2
-
naživo
3
3
Předchozí článek:
Monkey Business - Sex and sport? Never!
Další článek:
MUDHONEY