Hudební časopis zdarma ke stažení

App Store Google Play

Novinky

Co se děje

5 otázek pro...

Voxel

Co poslouchá...

Janek Rubeš

Čerstvé (z)boží

Junior Smile

Headliner 1/2

Monkey Business

Headliner 2/2

5x o Monkey Business

Konspirace 1/2

Paul McCartney

Konspirace 2/2

Paul McCartney

Téma 1/3

Grunge

Téma 2/3

12 zářezů na pažbě grunge

Téma 3/3

5 nadějí s grungem v těle

Rozhovor

L7

Headliner 1/5

Faith No More

Headliner 2/5

Mike Patton

Headliner 3/5

Faith No More

Headliner 4/5

Faith No More

Headliner 5/5

Velká recenze

Rozhovor

Apocalyptica

Fenomén 1/2

Scorpions

Fenomén 2/2

Best of Scorpions

Rozhovor

Jiří Marshal

Song Story

Blur

Rozhovor

Vladivojna La Chia

Abeceda

Erica Claptona

České Grammy 1/2

Andělská překvápka

České Grammy 2/2

Kde přistáli Andělé?

Insider

Zlata Holušová

Láska

Holky v českých textech

Rozhovor

Protoje

Story

Brian Wilson

Čerstvé (z)boží

Nano Illusions

Story

Mumford & Sons

Story

Beatsteaks

Rozhovor

Def Leppard

TOP

Roxette

Rozhovor

Rise Agains

Rozhovor

Róisín Murphy

Příběh

Hudba ve filmu

Ženský element

Florence Welch

TOP

7 českých hitů v reklamách

Televize

Videorama

Hip Hop

Elementy ulice

Klasika 1/2

Teď vážně

Klasika 2/2

Jiří Korynta

Folk

Bez cancáku

Mluvené slovo

Nechte si vyprávět

Hard & heavy

Ocelové srdce

Jazz a blues

Bluesbar

Indie

Ty kytary

Alternativa

Kroky podzem

EDM

MDMA

Odjinud

Mimochodem

Deska měsíce

Blur

Recenze

21. 5. 2015

Recenze 1/2

7. 5. 2015

  •  
     

    rec

    Oval
     

    enze

    RectangleRectangleRectangleRectangleRectangleRectangleRectangleRectangle Polygon
     
     

    9

    GraphicLine

    recenze 1/2

    1

  • Oval

    zpet

    Polygon PolygonPolygon

    Matt & Kim

    New Glow

    GraphicLinePolygon

    Album z lega

    Matt a Kim by se měli zase vrátit pěkně na pódium, dál rozdávat radost a naoko divokost neškodných studentíků, ale netočit už žádné další desky.

    Optimismus, hravost, odpustitelná naivita i prýštící radost, to jsou ekvivalenty opisující klip k Hey On. Tahle nakažlivá věc z páté desky brooklynského dua Matt & Kim determinuje euforii i stagnaci zároveň. Jednoduché bicí, repetitivní klávesy a nosový zpěv o jednom výrazu moc variací nenabízejí už od startovní čáry. Na páté desce navíc s nulovou obměnou rukopisu nevymyslíte žádné čáry máry.

    Je signifikantní zvuk výhodou, nebo handicapem? V případě Matt & Kim obojím. V momentě, kdy vyprchá kouzlo songů jak z lega, objeví se ta nejděsivější trhlina. Hodně slabá skladatelská invence. Nezachrání to ani narážka na trap v Stirred Up, ani na masivním sub-basu postavená a lehce se vymykající Hoodie On. Už v půlce zasazená Make A Mess dokonce možná leckoho odradí osmadvacetiminutové album i doposlouchat.

    Škoda. Mám je rád, ale tohle se moc nepovedlo. Každá druhá skladba má i navzdory tanečnímu feelingu tak otřesně triviální instrumentaci, že by z toho byla hezká otvírací i zavírací znělka ke Studiu Kamarád. Kdyby ještě vysílalo. Matte a Kim, zakonzervovat úsměv na horší časy, prosím.

    Group

    1. Hey Now

    2. Stirred Up

    3. Can You Blame Me

    4. Hoodie On

    5. Make A Mess

    6. Killin Me

    7. World Is Ending

    8. Get It

    9. Not Alone

    10. I See Ya

    GroupGroup
    GraphicLine

    Kay Buriánek

    text

     
    Rectangle
     

    Get It

    EPS
    PDF
    audio
    Polygon
     
     

    9

    GraphicLine

    recenze 1/2

    2

     
     
  • Oval

    zpet

    Polygon PolygonPolygon

    JOE BONAMASSA

    Muddy Wolf At Red Rocks

    GraphicLinePolygon

    Uber chlapče, uber!

    Živá novinka uctívaného kytarového střelce je poctou dvěma nejzásadnějším postavám chicagského blues: Muddymu Watersovi a Howlin‘ Wolfovi.

    Upřímně řečeno, je trochu záhada, proč se z Bonamassy stala tak obrovská hvězda kytarového světa, jakou v současnosti je. Jistěže je bravurní technik, jeho prsty jsou superrychlé, ale přečasté upadání do zbytečných exhibic bez chuti a zápachu, které jsou pouhým tělocvikem, nemajícím s hudbou pranic společného, z něj dělá, s prominutím, cvičenou opici. Jestli se o tom dalo pochybovat doposud, právě toto dvojalbum jej „odkopalo“. Zatímco starým bluesmanům stačily k sebevyjádření, které oslovuje dodnes, tři čtyři minuty, Bonamassovy nahrávky jejich písní jsou dvojnásobně dlouhé. Všechen ten čas je věnován sólování. Nahoru, dolů, rychle, pomaleji a zase rychle. Samozřejmě, invenční (blues)rockový kytarista kalibru Jeffa Becka může hrát třeba hodinu a pořád je co poslouchat, ale to skutečně Bonamassův případ není. Kdyby chlapec, pyšnící se pětadvaceti lety profi kariéry (přičemž je jeho věk pouhých sedmatřicet), trochu zvolnil, možná by z něho bylo něco víc než jen stroj na tóny.

    Group

    CD I.

    1. „We Went down to the Mississippi Delta...“

    2. Muddy Waters Talking

    3. Tiger In Your Tank

    4. I Can‘t Be Satisfied

    5. You Shook Me

    6. Stuff You Gotta Watch

    7. Double Trouble

    8. Real Love

    9. My Home Is On The Delta

    10. All Aboard


    CD II.

    1. Howlin‘ Wolf Talking

    2. How Many More Years

    3. Shake For Me

    4. Hidden Charms

    5. Spoonful

    6. Killing Floor

    7. Evil (Is Going On)

    8. All Night Boogie (All Night Long)

    9. Hey Baby (New Rising Sun)

    10. Oh Beautiful!

    11. Love Ain‘t A Love Song

    12. Sloe Gin

    13. The Ballad of John Henry

    14. Mississippi Heartbeat (Opening Title)

    15. Muddy Wolf (Credits)

    GroupGroup
    GraphicLine

    Ondřej Bezr (iDnes.cz)

    text

     
     
    Rectangle
     

    You Shook Me

    EPS
    PDF
     
    audio
    Polygon
     
     

    9

    GraphicLine

    recenze 1/2

    3

     
     
  • Oval

    zpet

    Polygon PolygonPolygon

    apocalyptica

    shadowmaker

    GraphicLine
    EPS
    PolygonRectangle
     

    Cold Blood

    Čekání na vrchol

    Shadowmaker od Apocalypticy je vydařeným opusem, za srdce ale nechytí.

    Finští cello-rockeři nazvali své osmé studiové album Shadowmaker a oproti předchozím počinům zvolili odlišný přístup. Místo tradiční plejády hvězdných vokalistů zvučných jmen tentokrát angažovali jediného zpěváka, Američana Frankyho Pereze, který dříve zpíval ve formaci Scars on Broadway, kde ho doplnili muzikanti ze System Of A Down.

    Jeden hlas výslednou nahrávku sjednotil, její dynamiku ovšem svým způsobem poněkud narušují a zpomalují dvě instrumentální kompozice a také fakt, že dvě písně mají téměř osm minut.

    Franky Perez je bezesporu kvalitním vokalistou, ale takovým „velkým hlasem“ jako například Corey Taylor ze Stone Sour a Slipknot, Adam Gontier z Three Days Grace či Brent Smith ze Shinedown, kteří na předchozích nahrávkách Apocalyptiky zpívali, bohužel nedisponuje.

    Na albu také chybí zásadní hitové písně, které by se posluchači zaryly do hlavy a nepustily do chvíle, než je „přebije“ nějaká jiná chytlavá melodie či pulsující rytmus.

    Po stránce zvukové a instrumentální není desce co vytknout, americký producent Nick Raskulinecz, s nímž kapela v Nashvillu nahrávala, je vždycky sázkou na jistotu.

    I když si Apocalyptica tentokrát s novinkou dala na čas a oproti předchozí tradici, kdy servírovala nové studiové počiny vždy v tříletých intervalech, ji vypouští do světa po pěti letech, při poslechu alba Shadowmaker možná zjistíte, že stále čekáte na onen pomyslný vrchol, a on nějak nepřichází.

    1. I-III-V Seed of Chaos

    2. Cold Blood

    3. Shadowmaker

    4. Slow Burn

    5. Reign of Fear

    6. Hole in my Soul

    7. House of Chains

    8. Riot Lights

    9. Come Back Down

    10. Sea Song (You Waded Out)

    11. Till Death Do Us Part

    12. Dead Man‘s Eyes

    GroupGroup
    GraphicLine

    iva boková

    text

     
    Group
    audio
    Polygon
     
     

    9

    GraphicLine

    recenze 1/2

    4

     
  • Oval

    zpet

    Polygon PolygonPolygon

    jan burian

    jiná doba

    GraphicLine
    EPS
    PDF
    PolygonRectangle
     

    Evoluce

    Zpráva o divné době

    Více než desítka producentů poskládala novou nahrávku Jana Buriana ze svých vizí – a vůbec nevadí, že mnozí použili jen jeho hlas.

    Tím, jak materiál každý uchopil po svém, je album nejen pestré, ale představuje i různé podoby invence a fantazie. O co méně je na něm tradičních písničkářských poloh (Květy, Karel Vepřek), o to častěji se výsledek pohybuje v rovině melancholického a nadčasového, kýči se vzpouzejícího popu. Samoúčelné, alternativní experimenty s nejistým výsledkem naštěstí chybí.

    Album je pravým opakem časté praxe známé z popu či hip hopu, kdy přínos producenta spočívá v oživení prázdnoty původního materiálu. U Buriana jde spíš o moment vzájemného ovlivňování dvou vyrovnaných kvalit a hodnot. Není náhodou, že nejoptimističtějším místem celé desky je spolupráce s duem DVA a skladby, které s Janem Burianem udělal jeho syn Jiří, jenž s ním spolupracuje průběžně a dlouho, patří k těm v dobrém slova smyslu nejvyrovnanějším.

    Burianův hlas, jeho schopnost vypravěčství i uvěřitelnost podání jsou spojnicemi, které celou nahrávku drží pohromadě navzdory rozdílným formám zpracování, a nedovolují, aby vše skončilo pouhými aranžérskými exhibicemi. Plánovaný dialog napříč časem i generacemi je funkční a je to debata plodná i zábavná. A vlastně i dobrá odpověď všem, kteří žijí v bludu, že progresivita patří jen mladým objevům.

    1. Ve škvíře

    2. Do Portugalska

    3. Inflagranti

    4. Evoluce

    5. Kvalifikace

    6. Do ráje

    7. Cizí holka

    8. Podvečerně

    9. Noční tanec

    10. Odložený případ

    11. V srdci Maca

    12. Starý rocker

    13. Ráno

    14. Jiná doba

    GroupGroup
    GraphicLine

    antonín kocábek

    text

     
    Group
    audio
    Polygon
     
     

    9

    GraphicLine

    recenze 1/2

    5

     
     
  • Oval

    zpet

    Polygon PolygonPolygon

    ROBBEN FORD

    Into The Sun

    GraphicLineGroup

    1. Rose Of Sharon

    2. Day Of The Planets

    3. Howlin‘ At The Moon

    4. Rainbow Cover

    5. Justified

    6. Breath Of Me

    7. High Heels And Throwing Things

    8. Cause Of War

    9. So Long 4 U

    10. Same Train

    11. Stone Cold Heaven

    GroupGroup
    GraphicLine

    Ondřej Bezr (iDnes.cz)

    text

     
     
    Rectangle
     

    Rose Of Sharon

    EPS
    PDF
     

    Přímočaře a s hosty

    Robben Ford je hvězdou především pro ty kytaristy, kteří chtějí hrát blues, ale chtějí ho hrát „trochu jinak“.

    Muzikant, který svůj čas dělí celý život mezi tento pražánr a fusion, s odskoky kdekam (na začátku 80. let dokonce natočil jedno album s Kiss… patrně nenamaskován), je ale tentokrát přece jen tradičnější. Jeho typicky vynalézavé rytmické doprovody zůstávají tam, kde mají být, ale vše je jaksi více přímočaré. Rozhodně to nevadí, Ford je prostě „k poslouchání“ prakticky za všech okolností, tady navíc skvěle fungují zajímaví hosté, které si přizval z první, tedy své, bluesmanské ligy: Keb‘ Mo‘, Robert Randolph, Warren Haynes, Sonny Landreth, Tyler Bryant – všechno kytaristé, kteří desku povyšují na Událost pro závisláky na šesti strunách. Každý mluví trochu jiným jazykem a na jednotném vzorci komunikují se samotným Fordem, bez příkras a kudrlin, skoro by se dalo odhadovat, že z jedné vody načisto. A na osobitější písničky si můžeme počkat do příště.

    audio
    Polygon
     
     

    9

    GraphicLine

    recenze 1/2

    6

     
     
  • Oval

    zpet

    Polygon PolygonPolygon

    Balthazar

    Thin Walls

    GraphicLinePolygonRectangle
     

    Wait Any Longer

    Melancholie na cesty

    Třetí deska belgických intelektuálů jede cestou folkového písničkářství, indie rocku a scénické hudby.

    Zatímco první dvě alba Applause a Rats si pětice muzikantů z Belgie produkovala sama, na třetí desku si přizvala Bena Hilliera, který točil s Blur či Depeche Mode, a Jasona Coxe, jenž zase dělal zvuk Gorillaz a Masive Attack. Skladatelské duo Jinte Deprez a Maarten Devoldere se tak mohlo plně soustředit na samotné písně a podle všeho se to vyplatilo.

    Dva rozdílné charaktery napsaly deset různorodých písní, jejichž společným jmenovatelem je melancholie, napětí, tajemno, možná i mystika. Spojují krystalické písničkářství evokující 60. léta a bezcílné cesty přes půl kontinentu s moderní indie estetikou. Flétna a housle dodávají desce příjemný nádech scénické hudby, divadelní rozměr. Kapela brilantně pracuje s vokály, jejichž vrstvení určuje atmosféru a především dynamiku jednotlivých skladeb. Nějakým zázrakem zpěvy ladí a vychází to i naživo (na desce je to tedy samozřejmost). Album vzniklo na turné, na němž je kapela prakticky od roku 2012. Rytmus ubíhající krajiny, nebezpečí cest, dobrovolná a trochu nepříjemná ztráta soukromí, to vše tam je. Ideální deska na dlouhé cesty autem.

    GroupGraphicLine

    Ondřej horák

    text

    PolygonPolygon

    1. Decency

    2. Then What

    3. Nightclub

    4. Bunker

    5. Wait Any Longer

    6. Dirty Love

    7. Last Call

    8. I Looked For You

    9. So Easy

    10. True Love

     
     
    EPS
    PDF
    audio
    Polygon
     
     

    9

    GraphicLine

    recenze 1/2

    7

     
     
  • Oval

    zpet

    Polygon PolygonPolygon

    Other Lives

    Rituals

    GraphicLineGraphicLine
    EPS
    PDF
    PolygonRectangle
     

    2 Pyramids

    Krása přírodních obřadů

    Trojice hipíků je po právu černým koněm letošních Colours of Ostrava.

    Other Lives nejsou žádní zajíci, existují deset let, mají za sebou společné turné s Radiohead či Bon Iver, účast na sérii Coachella, hlavní stage na Primaveře a také pověst těch, kteří umí spojit Phillipa Glasse, Ennia Morriconeho a rock s folkem.

    Jejich třetí album zní jako jam session Mercury Rev s Fleet Foxes. Podivuhodně se na něm proplétá křehkost s pompézností a je znát, že kapela je plná multiinstrumentalistů. Zpěv frontmana Jesse Tabise zní však navzdory tomu trochu plaše a pokorně, místy až nesměle.

    S produkcí vypomohl Joey Waronker (Eels, Beck) a nálada je určující, ačkoli by téměř kterýchkoli pár minut nahrávky mohlo posloužit i jako důkaz propracovanosti a aranžérských schopností. Opět se ukazuje, jak výjimeční muzikanti rozdělují: hudba Other Lives vás buď nadchne, nebo nechá zcela chladnými. Není prvoplánová, vtahuje postupně a jednoznačně úderných míst je na ní jen několik. Častěji sází na vyrovnanost, celek a kouzlo uklidnění.

    Album sofistikovanou hudbou hladí i graduje jako příboj a zcela přirozeně nechává vedle rockových kláves a kytar nebo minimalisticky tepajících elektronických samplů zaznít i smyčce či tak netypické nástroje, jako je fagot. Nechlubí se jimi, nechává je sloužit celku. A i když kapela v první polovině bojuje s nenápadností a někde i váhavostí, v té druhé to rozbalí naplno.

    Group

    Antonín Kocábek

    text

    1. Fair Weather

    2. Pattern

    3. Reconfiguration

    4. Easy Way Out

    5. Beat Primal

    6. New Fog

    7. 2 Pyramids

    8. Need a Line

    9. English Summer

    10. Untitled

    11. No Trouble

    12. For the Last

    13. It‘s Not Magic

    14. Ritual

    GroupGroup
     
    audio
    Polygon
     
     

    9

    GraphicLine

    recenze 1/2

    8

     
     
  • Oval

    zpet

    Polygon PolygonPolygon

    Death Grips

    Jenny Death

    GraphicLinePolygonRectangle
     

    On GP

    Amputace mozku bez narkózy

    Jestli má vypadat konec světa jako deska Death Grips, jsme připraveni.

    Death Grips jsou šílenství. Vše kolem nich je zdrojem olbřímí migrény. Kryptické vzkazy o rozpadu, zrušená turné, nepublikovatelné obscénní obaly, deska samplující Björk, deska, ze které zmizel MC Ride (Fashion Week), šarvátky s vydavatelstvím Harvest a jiné excesy. To všechno jenom proto, aby teď mohli vše popřít, po kolikáté už celé postavit na hlavu a vrátit se v ničivé síle. Jako připomínka toho, proč jsme úplně na začátku propadli jejich chaotickému brutálnímu kouzlu. Deska Jenny Death je finální armagedonská bitva, druhá ničivá kapitola manifestu The Powers That B. Jestli kdykoli předtím byli nečitelní pod nánosy hlukařského voodoo, Jenny Death je death-disko clusterfuck s nezvykle čitelnými konturami. Neříkám, že nebolí. Místy zní jako breakcore, zblázněná počítačová hra, ze které vyskákali všichni zloduchové a přijali člověčí podobu, aby mohli proměnit Zemi v apokalyptické bitevní pole. Bicí Zacha Hilla jsou punkově přímočařejší a dost často se objevuje až skoro metalová kytara. Je vmíchaná do celkového soundu tak zabijácky, že občas prosviští kolem hlavy jako motorová pila, kterou hodil navztekaný Hulk s lehkostí plastového frisbee. Jestli je tohle jen další komponent jejich pekelného plánu, nebo album na rozloučenou, je celkem fuk. Jenny Death je nejsilnější materiál, který kdy Death Grips vydali. Dostatečně šílený, ale zároveň soustředěně koncentrovaný do deseti variací na hymnu mentálního institutu. Agrese bez bariér a limitů, polyká a vyplivuje zpět vše od hip hopu, velkých rockových riffů, které jsou jako roz­šklebená jizva sešitá rezavou jehlou, až po industrial, hardcore i zašifrované taneční odkazy. A nad tím vším levituje do luku prohnutý extatický potetovaný černý Ježíš Stefan „MC Ride“ Burnett a není jediný důvod, proč mu nebaštit každé slovo. Jestli takhle má vypadat konec světa, jsme připraveni.

    Group

    1. Break Mirrors With My Face In The United States

    2. Inanimate Sensation

    3. Turned Off

    4. Why A Bitch Gotta Lie

    5. PSS PSS

    6. The Powers That B

    7. Beyond Alive

    8. Centuries of Damn

    9. On GP

    10. Death Grips 2.0

    GroupGroup
    GraphicLine

    Kay Buriánek

    text

     
    audio
    Polygon
     
     

    9

    GraphicLine

    recenze 1/2

    9

 
×
Čtete:
2015/5
7. 5. 2015

Recenze 2/2

7. 5. 2015

Duel

Monkey Business - Sex and sport? Never!

Naživo

NILS FRAHM

Naživo

MUDHONEY

Naživo

Vladimir 518 & The Rocket Dogz

Naživo

WHILE SHE SLEEPS

Naživo

Against Me! Noc v punkrockovém transu

Naživo

Converse Workshop s Bastl Instruments

Naživo

Hudba Hollywoodu

Naživo

10. narozeniny Bandzone.cz

Naživo

Keep Prague Loud / DIV I DED

Tipy

Kam vyrazit?

Používáme cookies abychom Vám umožnili lepší procházení stránkou. Pro více informací si přečtěte Co jsou Cookies. Pokud budete pokračovat v procházení stránek, vyjadřujete souhlas s těmito podmínkami.