Hudební časopis zdarma ke stažení

App Store Google Play

Novinky

Co se děje

Redakční tipy

Headparáda

R.I.P.

Apačka

Ve studiu

Support Lesbiens

Co poslouchá...

Míla Fürstová

Čerstvé (z)boží

Ghost of You

Headliner 1/2

Amy Winehouse

Headliner 2/2

Amy Winehouse

Headliner 2/3

Amy Winehouse

Story

Carly Rae Jepsen

Story 1/3

Led Zeppelin

Story 2/3

Led Zeppelin

Rozhovor

Priessnitz

Headliner

Vypsaná FiXa vs. Wohnout

TOP

KAMERA! KLAPKA! PRAHA!

R.I.P.

Ota Petřina

Rozhovor

Divokej Bill

Enface

Distrubed

Enface

James Harries

Enface

Jack Ü

Reportáž

Rock for People Europe

Fenomén

Red Bull Tour Bus

Rozhovor

Guano Apes

  • Rectangle

    text ŠÁRKA HELLEROVÁ

    foto Warner Music

    RectangleGroup

    Guano Apes

    Naštěstí jsme začali

    Polygon
     

    5

    GraphicLine
     

    rozhovor

    1

  • Německá rocková kapela Guano Apes prožívala největší slávu na konci minulého tisíciletí a pro Rock for People, tehdy ještě v Českém Brodě, byla jedním z vůbec prvních velkých zahraničních jmen. Na scéně je stále, i když svou tehdejší slávu už nepřekročila.

    GraphicLineGraphicLine
     
     

    Bylo to ponižující, říkají Guano Apes o klipu Lords of the Boards.

    GraphicLineGraphicLine

    Guano Apes – Lords of the Boards

    Group
     

    Zpěvačka Sandra Nasić a kytarista Henning Rümenapp poskytli Headlineru rozhovor chvíli před svým vystoupením na festivalu Rock for People Europe v Plzni na prahu července. Hned na začátku jsme se proto vrátili o dvě dekády zpátky.


    Když jste v roce 1994 zakládali kapelu, přáli jste si se hudbou v budoucnu živit?

    Rümenapp: Ne, začali jsme společně hrát, protože nás hudba bavila. V první řadě ji děláte pro sebe, až potom jdete na pódium a hrajete publiku. Nikdy jsme neměli velká očekávání. Nikdo do toho nešel s tím, že se chce stát slavnou rockovou hvězdou. Když jsme před dvaceti lety začali, nebyla doba dnešních velkých castingových show, od

    kterých lidé očekávají, že když je vyberou, začne něco velkého. Pro nás to byl koníček, který se postupně změnil v profesi.

    Polygon
     
     

    5

    GraphicLine

    rozhovor

    2

  • Rectangle

    Vy sami jste v roce 1996 s písní Open Your Eyes vyhráli televizní soutěž Local Heroes. Je podle vás televizní soutěž dobrý začátek kariéry?

    Nasić: Pro někoho asi ano. Ale jít do toho je vždycky risk. Chvíli se na vás upírá velká pozornost veřejnosti. Poté ale teprve musíte prokázat, čeho jste schopni a zda umíte to samé předvést na turné. Musíte jít do světa a na koncertech se dostat k lidem. To je úplně jiný rozměr. Ale já to beru tak, že jakákoli reklama je pro umělce dobrá. Obzvlášť v dnešním světě internetu, kdy už skoro nikdo za hudbu neplatí. Chápu, že mladí umělci využijí každou příležitost, kterou dostanou.

    Bylo podle vás v devadesátých letech snazší prorazit?

    Nasić: Nikdy to není snadné, nicméně já osobně jsem velmi šťastná, že jsme začínali tehdy. Ani nevím, jestli bych to dnes zvládla. Jak už jsem řekla, internet bohužel pro umělce neznamená jen nové možnosti. Je to komplikované a trochu frustrující.


    Toho tématu jste se ostatně dotkli na vaší poslední desce Offline, že ano?

    Nasić: Přesně tak. Je to problém Googlu a YouTube. Na jednu stranu je to cool věc, na druhou stranu obě firmy vydělávají opravdu hodně peněz díky obsahu, který vytvoří

    Polygon
     
     

    5

    GraphicLine

    rozhovor

    3

  •  

    Věřili jsme kamarádům, říká kapela o vzniku singlu Open Your Eyes.

    GraphicLineGraphicLine

    Guano Apes – Open Your Eyes

    Group
     
    GraphicLineGraphicLine

    Google a YouTube vydělávají opravdu hodně peněz díky obsahu, který vytvoří umělci, a nechce se jim nic vracet

    Rümenapp: Myslím, že se lidem líbí, protože má určité poselství. Charakterizuje životní postoj, který se dodnes líbí hodně lidem. My ji máme rádi. Už dlouho ji nehrajeme na zkouškách, takže ji znovu zažíváme jenom na koncertech. To je kouzelné, protože pokaždé, když ji hrajeme, vidíme lidi zpívat. Někdy mám pocit, že vnímám, že pro ně něco důležitého znamená. To je krásný pocit, vracíme se díky tomu do doby, kdy vznikala.


    Loards of the Boards zase byla písní mistrovství Evropy ve snowboardingu. Jezdíte pořád na snowboardu?

    Nasić: Už ne, jsem na to moc stará. Vyměnila jsem snowboard za běžky. Přestala mě brát rychlost a už si nechci lámat kosti.

    Rümenapp: Já jsem rychlost nikdy nevyhledával. Vlastně jsem na snowboardu před tím, než jsme nahrávali videoklip pro tu písničku, nikdy nestál. Na videu díky tomu můžete

    Co vy a sociální sítě? Baví vás udržovat kontakt s fanoušky prostřednictvím Facebooku a dalších platforem?

    Nasić: Dnes není možné to nedělat. Ale na tohle jsem si zrovna poměrně snadno zvykla a baví mě to.


    V roce 1997 jste vydali debutové album Proud Like a God. Obsahovalo písně Lords of the Boards a Open Your Eyes, což jsou dodnes vaše největší hity. Pamatujete si ještě, jak Open Your Eyes vznikla?

    Nasić: Bylo to velmi rychlé. Byla hotová za jeden den. Nahráli jsme ji už na naši demokazetu, na níž bylo asi šest písniček. Ale vzpomínám si, že jsme z ní zase tak na větvi nebyli. Zdála se nám normální. Kamarádi nám však od začátku říkali, že je skvělá. Tak jsme jim věřili.

    umělci, a nechce se jim nic vracet. Myslím, že to je problém, o kterém musíme v Evropě mluvit. Digitální svět je úžasný, ale má svá úskalí – to je hlavní téma posledního alba.

    Polygon
     
     

    5

    GraphicLine

    rozhovor

    4

  •  
    GraphicLineGraphicLine

    V dobrém rozmaru

    Když Sandra Nasić přisedla na lavičku k rozhovoru, smála se právě skončenému interview, na jehož začátku televizní moderátor dvojici hudebníků ujistil, že po nich nežádá nic extra chytrého, protože potřebuje zachytit pouze atmosféru letního festivalu. „To by mi šlo,“ žertovala. Oba členové kapely, která debutovala před osmnácti lety albem Proud Like a God, byli před koncertem v dobré náladě. Zdálo se, že se těší na pódium, i když teplota sahala vysoko nad třicet stupňů a oni vystupovali ještě před západem slunce. Kromě Sandry a Henninga Guano Apes tvoří baskytarista Stefan Ude a bubeník Dennis Poschwatta. Tři alba skupina vydala před tříletou pauzou, dvě vyšla po návratu na scénu. Nejčerstvější je loňská deska Offline.

    GroupGraphicLineGraphicLine

    Vyměnila jsem snowboard za běžky. Už si nechci lámat kosti

    Pracovali jsme chvíli s dalšími lidmi, což bylo osvěžující. Být stále se stejnou kapelou může být po letech trochu nuda, protože už se znáte příliš dobře na to, abyste se překvapovali. Je dobré si dát na chvíli pauzu, když ji potřebujete.

    Rümenapp: Kdyby k tomu nedošlo, dnes bychom už spolu nebyli. Teď jsme na scéně společně dalších šest let a jsme spokojení. Díky pauze jsme si uvědomili, že je mezi námi a lidmi pořád určitá chemie, kvůli které nás baví společně tvořit.

    V letech 2006 až 2009, kdy jste měli pauzu, hráli kluci se zpěvákem Charlesem Simmonsem pod názvem IO. Jak se vám jejich hudba líbila, Sandro?

    Nasić: To vám nepovím, nic jsem od nich neslyšela. Ne že bych to nechtěla poslouchat…

    Rümenapp: Nechtělo se ti kupovat album.

    Nasić: Ale ne, ale já o tom ani nevěděla. Byla jsem v Berlíně a zpráva o tom, že kluci hrají, se ke mně vůbec nedostala. Že něco dělali, jsem se dozvěděla, až když jsme se k sobě vrátili.


    Co se v kapele po návratu na scénu změnilo?

    Nasić: Pro nás byla ta pauza dobrá příležitost si v osobním i hudebním životě vyzkoušet něco jiného. Já jsem také nahrála sólovou desku.

    Rümenapp: Já jsem ji slyšel.

    Nasić: Myslím, že to pro nás bylo důležité.

    vidět pár drsných pádů. Nešlo mi to. Uměl jsem jet jenom zleva doprava. Pak jsem musel sundat prkno, přejít sjezdovku a mohl sjet další kousek. Bylo to ponižující.

    Polygon
     
     

    5

    GraphicLine

    rozhovor

    5

 
×
Čtete:
2015/8
Guano Apes

Reportáž

Glastonbury

TOP

10 letních hitů podle muzikantů

Song Story

Stardust

Anketa

Stalo se 2#

Rozhovor

Village People

Jídlo

Festivalové bašty II.

Rozhovor

Refused

Téma

Je to jenom hra

Téma

Tohle (ne)hrajte

Dialog

Mighty Sounds

Enface

Gabrielle Aplin

Rozhovor

Dream Theater

Pohledy

Colors of Ostrava

TOP

K soudu, ty hvězdo!

Čerstvé (z)boží

Rutka Laskier

Rozhovor

Halestorm

Insider

Sacha Skarbek

Bizár

Conchita Wurst

Test

H-D Kvíz

Ženský element

M.I.A.

Televize

Videorama

Hip Hop

Elementy ulice

Klasika

Teď vážně

Folk

Bez cancáku

Mluvené slovo

Nechte si vyprávět

Hard & Heavy

Ocelové srdce

Jazz & Blues

Bluesbar

Indie

Ty kytary

Alternativa 1/2

Kroky podzem

Alternativa 2/2

Kittchen

EDM

MDMA

Odjinud

Mimochodem

Recenze měsíce

The Chemical Brothers

Recenze

Recenze 20. 8. 2015

Recenze

Recenze 6. 8. 2015

Duel

Majk Spirit

Naživo

HIM

Naživo

Boy Wonder And The Teen Sensations, The Oxx, Dj Vegy

Naživo

Patti Smith, Horses

Naživo

Dr. John

Naživo

Festival Overtone

Naživo

The War On Drugs

Naživo

Robert Plant and The Sensational Space Shifters

Naživo

Benátská! Helloweenská přehlídka „Vesničanů“

Naživo

SázavaFest

Naživo

VR/Nobody, Aid Kid

Tipy

Kam vyrazit?

Festivaly

Úvod

Festivaly

Srpen, Září

Tiráž

Tiráž

Používáme cookies abychom Vám umožnili lepší procházení stránkou. Pro více informací si přečtěte Co jsou Cookies. Pokud budete pokračovat v procházení stránek, vyjadřujete souhlas s těmito podmínkami.