Hudební časopis zdarma ke stažení

App Store Google Play

Novinky

Co se děje

Redakční tipy

Headparáda

R.I.P.

Apačka

Ve studiu

Support Lesbiens

Co poslouchá...

Míla Fürstová

Čerstvé (z)boží

Ghost of You

Headliner 1/2

Amy Winehouse

Headliner 2/2

Amy Winehouse

Headliner 2/3

Amy Winehouse

Story

Carly Rae Jepsen

Story 1/3

Led Zeppelin

Story 2/3

Led Zeppelin

Rozhovor

Priessnitz

Headliner

Vypsaná FiXa vs. Wohnout

TOP

KAMERA! KLAPKA! PRAHA!

R.I.P.

Ota Petřina

Rozhovor

Divokej Bill

Enface

Distrubed

Enface

James Harries

Enface

Jack Ü

Reportáž

Rock for People Europe

Fenomén

Red Bull Tour Bus

Rozhovor

Guano Apes

Reportáž

Glastonbury

TOP

10 letních hitů podle muzikantů

Song Story

Stardust

Anketa

Stalo se 2#

Rozhovor

Village People

Jídlo

Festivalové bašty II.

Rozhovor

Refused

Téma

Je to jenom hra

Téma

Tohle (ne)hrajte

Dialog

Mighty Sounds

Enface

Gabrielle Aplin

Rozhovor

Dream Theater

Pohledy

Colors of Ostrava

TOP

K soudu, ty hvězdo!

Čerstvé (z)boží

Rutka Laskier

Rozhovor

Halestorm

Insider

Sacha Skarbek

Bizár

Conchita Wurst

Test

H-D Kvíz

Ženský element

M.I.A.

Televize

Videorama

Hip Hop

Elementy ulice

Klasika

Teď vážně

Folk

Bez cancáku

Mluvené slovo

Nechte si vyprávět

Hard & Heavy

Ocelové srdce

Jazz & Blues

Bluesbar

Indie

Ty kytary

Alternativa 1/2

Kroky podzem

Alternativa 2/2

Kittchen

EDM

MDMA

Odjinud

Mimochodem

Recenze měsíce

The Chemical Brothers

Recenze

Recenze 20. 8. 2015

Recenze

Recenze 6. 8. 2015

  •  
     

    rec

    Oval
     

    enze

    RectangleRectangleRectangleRectangleRectangleRectangleRectangleRectanglePolygon
     
     

    9

    GraphicLine

    recenze

    1

  • Oval

    zpet

    PolygonPolygonPolygon

    Years & Years

    Communion

    GraphicLine
    EPS
    PDF
    PolygonRectangle
     

    Foundation

    Jistota na úkor experimentu

    Debutová deska londýnského elektropopového tria má dobře nakopnutý start, ale těžkopádný dojezd.

    Když se někdo stane vítězem ankety kritiků BBC Sound nebo je nominován na Brit Award Critics’ Choice, nelze se ubránit lehké skepsi, jestli skutečně svůj post obhájí a obohatí hudební scénu. U Years & Years je to stále trochu nejasné. Jejich debut Communion má sice potenciál, ale ten je tak z poloviny nevyužitý. A to i přesto, že začátek desky má šťávu, šmrnc, ale také schopnost překročit hranice žánru.

    Čím blíže je však ke svému konci, tím více má tendenci propadat se do elektropopových klišé. Jediné, co i nadále udržuje pozornost, je nevtíravý hlasový projev frontmana Ollyho Alexandera, který klouže po tónech s až neuvěřitelnou lehkostí. Hudba na desce obecně vytváří spíše dojem, že je pouze jakýmsi upozaděným prostorem, na kterém existuje a rezonuje zpěvákův hlas – nejznatelnější je to hned v úvodní skladbě Foundation, kde Alexander exhibuje v závratných výškách na pozadí ambientních vesmírných zvuků.

    A právě v podobných momentech je album silné a funguje – když se pouští trochu experimentálním směrem, než když se drží v zaběhlých vodách klubové taneční muziky a sází na jistotu. Přes všechno nejde kapele upřít její smysl pro melodičnost, písně jsou chytlavé i zábavné. Jen čas ovšem ukáže, zda Years & Years skutečně naplní očekávání a obohatí hudební scénu alespoň o trochu víc než na debutu. Schopni toho určitě jsou.

    1. Foundation

    2. Real

    3. Shine

    4. Take Shelter

    5. Worship

    6. Eyes Shut

    7. Ties

    8. King

    9. Desire

    10. Gold

    11. Without

    12. Border

    13. Memo

    GroupGroup
    GraphicLine

    Michael Švarc

    text

     
    GroupPolygon
     
     

    9

    GraphicLine

    recenze

    2

     
     
  • Oval

    zpet

    PolygonPolygonPolygon

    RATATAT

    MAGNIFIQUE

    GraphicLine
    EPS
    PDF
    PolygonRectangle
     

    Cream on Chrome

    Kytary a tanečky

    Elektro-rockový projekt se vydal až na dřeň, novince však chybí rafinovanost.

    Newyorské duo Ratatat se v minulé dekádě proslavilo poměrně účinnou kombinací rocku s elektronikou, v níž si jeho členové coby správní hračičkové neváhali střihnout hojné parádičky ve stylu hiphopové produkce. Jejich tvorba na předchozím albu LP4 nepatrně zjemnila, potemněla a připravila nejedno klubové dobrodružství. S novinkou Magnifique jako by se však kytarista Mike Stroud a producent Evan Mast naopak rozhodli vydat až na dřeň projektu a natočili možná nejkytarovější album v historii Ratatat.

    Magnifique stojí na rozmáchlých, ale i řízných rif­fech, svůdném groovu a, jak je zvykem, inspiruje se filmovými, obzvlášť westernovými motivy. Je znát, že dvojice tentokrát do středobodu všeho dění od samého počátku umístila melodii, namísto aby se pouštěla do nečekaných koláží, jako to dělala v minulosti. A to se jí bohužel lehce vymstilo. Nahrávka překypuje přímočarostí, ze strany posluchače nevyžaduje víc než minimální pozornost, a tak se mnohem hůře dostává pod kůži. Čistě instrumentální album prošumí bez většího dopadu, snad s výjimkou houpavého singlu Cream On Chrome a atmosférické titulní skladby Magnifique. Pro nenasytné fanoušky Ratatat i přesto může představovat cenné rozšíření diskografie, jelikož jejich rukopis nepřestává být v mnoha ohledech jedinečný.

    1. Intro

    2. Cream on Chrome

    3. Magnifique

    4. Abrasive

    5. Countach

    6. Drift

    7. Pricks of Brightness

    8. Night club Amnesia

    9. Cold Fingers

    10. Supreme

    11. Rome

    12. Primetime

    13. I Will Return

    14. Outro

    GroupGroup
    GraphicLine

    Veronika Ondečková

    text

     
    GroupPolygon
     
     

    9

    GraphicLine

    recenze

    3

     
     
  • Oval

    zpet

    PolygonPolygonPolygon

    TAME IMPALA

    CURRENTS

    GraphicLine
    EPS
    PDF
    PolygonRectangle
     

    Eventually

    Zaslepeni syntetizátory

    Tame Impala zaskočili tvůrčím přešlapem. Z novinky musíte vyzobávat.

    Už je to pár let, co Tame Impala ze svých adolescentních pokojíčků rozjeli renezanci psychedelického retro rocku. Frontman Kevin Parker jakožto téměř výhradní autor hudby této australské supernovy si po sklizni ovací za předchozí dvě alba odskočil k bokovkám, producentské činnosti a mezitím si lámal hlavu, jak udržet sérii úspěchů a neopakovat se. Podle prvních ochutnávek bylo jasné, že novinka přinese radikální obrat a z výletu do let šedesátých se vydá vstříc zóně syntezátorového popu. Album Currents je i přesto překvapením. Bohužel ne zrovna příjemným.

    Kýčovité synťáky, Kevinovy odosobněné vokály plné echa, polovičaté pokusy o spojení s kytarovým světem zachraňované výraznou basou, tohle že jsou Tame Impala? Politika dominantních riffů ustupuje cukrové vatě, pomalé až střední tempo jen nahodile střídají rozverné diskohrátky a k pátrání po stopách psychedelie aby se člověk vybavil lupou. Místo toho v duchu vyvstávají vzpomínky na George Michaela, osmdesátky a soft porno. Zatímco singlový předvoj alba tvůrčí kotrmelec ještě ustál (obzvlášť díky dynamické pecce Let It Happen a nakažlivému ploužáku Cause I’m A Man), Currents jako celek balancuje na hranici poslouchatelnosti.

    Kevin Parker v průběhu příprav alba vyslovil přání slýchat svou muziku pro změnu také v klubovém prostředí a misi v tomto ohledu splnil. Pokud předchůdci Lonerism a InnerSpeaker měli široký dosah napříč posluchačskou základnou, Currents si skutečně může brousit zuby na podniky vybavené parketem a míchanými drinky. Na cokoli jiného ale těžko.

    Naladit se na novou vlnu Tame Impala snad bude možné alespoň naživo. Podle aktuálních setlistů kapela třetí řadovku používá pouze ke střídmému prokládání dosavadní tvorby. Spojení starého a čerstvého by přitom mohlo fungovat jako zpestření. Sem tam nějaký ten beat neškodí, stejně jako nenucený refrén. Takový se nakonec také povedl, například ve skladbách Reality In Motion nebo Eventually.

    1. Let It Happen

    2. Nangs

    3. The Moment

    4. Yes I’m Changing

    5. Eventually

    6. Gossip

    7. The Less I Know The Better

    8. Past Life

    9. Disciples

    10. ‘Cause I’m A Man

    11. Reality In Motion

    12. Love/Paranoia

    13. New Person, Same Old Mistakes

    GroupGroup
    GraphicLine

    Veronika Ondečková

    text

     
    GroupPolygon
     
     

    9

    GraphicLine

    recenze

    4

     
     
  • Oval

    zpet

    PolygonPolygonPolygon

    Lamb of God

    VII Sturm und Drang

    GraphicLine
    EPS
    PDF
    PolygonRectangle
     

    Still Echoes

    Deprese z pankrácké věznice

    První song nových Lamb of God je slibně pozitivní a nabíjející, u posledního se budete cítit na dně.

    Kapelu Lamb of God znají v naší zemi snad všichni. Ne snad, že by byla její hudba tak populární, ale skandální články o frontmanovi Randym Blytheovi, který si několik měsíců pobyl ve vězení na pražském Pankráci kvůli údajnému napadení fanouška, nebylo možné přehlédnout. Osmé studiové album z dílny americké groovemetalové party pojednává prakticky celé o noční můře, která přišla po zatčení frontmana na pražském letišti. VII: Sturm und Drang se zabývá hlavně vnitřním chaosem a tím, jak se s ním člověk vyrovnává. Příznivci undergroundovějšího metalu, té polohy, kdy jsou Lamb of God zlí a agresivní, se zřejmě nebudou rozplývat nadšením, protože hudebně se tato deska blíží k metalovému mainstreamu.

    Otvírák Still Echoes může mást. Jde o energický, až veselý track, u kterého si budete podupávat do rytmu a možná se i usmívat. S každou další skladbou vám ovšem koutky úst poklesnou a můžete se nořit do splínu. Pokud snad celou desku dokážete poslechnout až do konce, ocitnete se v rozpoložení, že byste si to šli hodit. Třetí skladba 512 získala název podle označení Randyho cely v pankrácké věznici.

    Za pozornost stojí hostovačky. Sametový nezaměnitelný hlas frontmana Deftones China Morena zní ve čtvrté písni Embers. V závěrečné Torches zase zahostoval šílený zpěvák The Dillinger Escape Plan Greg Puciato. Na začátku písně Overlord přijde překvapení, Randy Blythe totiž používá čistý vokál. Skladba se stopáží přes šest minut chvílemi působí jako poměrně silná balada, trochu ve stylu Alice In Chains. Lamb of God zažívali posledních pár let nejhorší období. A přesně v tomto duchu vyznívá po všech stránkách i jejich aktuální deska.

    1. Still Echoes

    2. Erase This“

    3. 512

    4. Embers (feat. Chino Moreno)

    5. Footprints

    6. Overlord

    7. Anthropoid

    8. Engage the Fear Machine

    9. Delusion Pandemic

    10. Torches (feat. Greg Puciato)

    GroupGroup
    GraphicLine

    Iva Boková

    text

     
    GroupPolygon
     
     

    9

    GraphicLine

    recenze

    5

     
     
  • Oval

    zpet

    PolygonPolygonPolygon

    Natalie Imbruglia Male

    GraphicLine
    EPS
    PDF
    PolygonRectangle
     

    Instant Crush

    Návrat převzatinami

    Zpěvačka jednoho hitu se vrací s deskou coververzí, někdy inovativních, jindy zbytečně uplakaných.

    Australská zpěvačka a herečka si v roce 1997 získala mezinárodní pozornost coververzí singlu Torn od v podstatě neznámé americké kapely Ednaswap. Od té doby je jméno Natalie Imbruglia esencí toho, čemu se říká úspěch jednoho hitu. Na popularitu předělávky, která je až překvapivě věrná originálu, se jí nikdy nepodařilo navázat. Nyní to ale s coververzemi zkouší znovu a rovnou s celým albem. Sympatické je, že si do parády nevzala jen notoricky známé hity, ale i skladby, při jejichž poslechu hned nezačnete tápat, od koho že je vlastně znáte. Natalie Imbruglia se zároveň otrocky nedrží původních verzí a snaží se skladbám vdechnout nový život, notoricky známou Friday I’m in Love od The Cure tak podává v zábavné country verzi. Hit Instant Crush od Daft Punk a Juliana Casablancase je v jejím podání intenzivní a zaujme silným ženským elementem. Na druhou stranu, Cannonball od Damiena Rice ztrácí uvěřitelnou melancholii a stává se uplakanou písní za šesták. Právě na ženském pojetí písní je celá deska postavena. Skladby k přepracování totiž zpěvačka vybírala výhradně od mužských kolegů a snažila se jim vetknout něžný prvek, což v některých polohách není pro každého. Nehledě na to, že na nové album po šesti letech je deska předělávek trochu málo.

    GroupGraphicLine

    Ondřej Horák

    text

     

    1. Instant Crush (orig. Daft Punk)

    2. Cannonball (orig. Damian Rice)

    3. The Summer (orig. Josh Pyke)

    4. I’ll Follow You Into the Dark (orig. Death Cab for Cutie)

    5. Goodbye in His Eyes (orig. Zac Brown Band)

    6. Friday I’m in Love (orig. The Cure)

    7. Naked as We Came (orig. Iron & Wine)

    8. Let My Love Open the Door (orig. Pete Townshend)

    9. Only Love Can Break Your Heart (orig. Neil Young)

    10. I Melt With You (orig. Modern English)

    11. The Waiting (orig. Tom Petty)

    12. The Wind (orig. Cat Stevens)

    13. Instant Crush (orig. Radio Edit)

    GroupGroup
     
    Polygon
     
     

    9

    GraphicLine

    recenze

    6

     
     
  • Oval

    zpet

    PolygonPolygonPolygon

    GUS G

    Brand New Revolution

    GraphicLine
    EPS
    PDF
    PolygonRectangle
     

    Brand New Revolution

    Do rocku se krize nepromítla

    Kytarista Gus G má recept na těžké energické skladby s hitovým potenciálem.

    Řeckého kytaristu Guse G poznali tuzemští fanoušci power metalu nejprve jako lídra kapely Firewind. Do širšího povědomí se dostal, když před deseti lety zaskakoval na koncertech deathmetalových Arch Enemy. Mezi metalovou elitu se zařadil v roce 2009, kdy nahradil Zakka Wyldea v kapele Ozzyho Osbourna.

    Gus G se ale nespokojil s tím, že bude jen doprovázet ukusovače netopýřích hlav a loni se pustil na sólovou dráhu, aby kromě muzikantských dovedností ukázal i skladatelský potenciál. Brand New Revolution je jeho druhé sólové album.

    Stejně jako na loňském debutu angažoval zpěváky Matse Levéna a Jeffa Scotta Sota. Nově dal velký prostor Jacobu Buntonovi z kapely ex-bubeníka Guns N´Roses Stevena Adlera, který se podílel i na tvorbě většiny songů. Zahostovala také zpěvačka Elize Ryd ze švédských Amaranthe.

    Z desky je slyšet Amerika i to, že oba skladatelé spíš než suchým instrumentálním výlevům holdují opravdovým rockovým peckám. A přesně takovou je třeba titulní Brand New Revolution. Výbušná, energická, šlapavá, se silným až hymnickým refrénem. Deska je protkána propracovanými kytarovými pasážemi, hutnými riffy a přiměřenými sóly. Vešla se na ni jedna instrumentální záležitost, hned úvodní The Quest, přestože Gus G tvrdí, že instrumentálky nepreferuje a než nějakou smysluplnou vypotí, trvá to věčnost. Album působí celistvým dojmem a skladby jsou zvukově vyrovnané. Nikoho by zřejmě ani nenapadlo, že se polovina desky nahrávala s kompletní kapelou „naživo“ ve studiu v Los Angeles a druhá klasickým způsobem nástroj po nástroji o pár měsíců později v Řecku. Některé songy působí tak, že je kytarista napsal „na tělo“ hostujícím zpěvákům ve stylu jejich domovských kapel. Zkrátka Gus G umí a je jisté, že sympatický Řek ještě rozhodně hudebně neřekl poslední slovo.

    1. The Quest

    2. Brand New Revolution (feat. Jacob Bunton)

    3. Burn (feat. Jacob Bunton)

    4. We Are One (feat. Jacob Bunton)

    5. What Lies Below (feat. Elize Ryd)

    6. Behind Those Eyes (feat. Jacob Bunton)

    7. Gone To Stay (feat. Jeff Scott Soto)

    8. One More Try (feat. Jacob Bunton)

    9. Come Hell Or High Water (feat. Mats Levén)

    10. If It Ends Today (feat. Mats Levén)

    11. Generation G (feat. Jeff Scott Soto)

    12. The Demon Inside (feat. Mats Levén)

    GroupGroup
    GraphicLine

    Iva Boková

    text

    GroupPolygon
     
     

    9

    GraphicLine

    recenze

    7

     
     
  • Oval

    zpet

    PolygonPolygonPolygon

    Sleaford Mods

    Key Markets

    GraphicLine
    EPS
    PDF
    PolygonRectangle
     

    No One‘s Bothered

    Hrdinové dělnické třídy

    Sedmá deska potvrzuje pověst jedné z nejpodivnějších kapel, které slaví úspěch.

    Hodnocení recenzí této desky se napříč médii pohybuje ve vysokých číslech, kolem osmdesáti procent. Recenzenti cení především nesmlouvavou poetiku, která vrací slova dělnické třídě, jež už dlouho v Británii neměla tak výrazné hrdiny. Hodnotný je také neokoukaný koncept. Pro tuzemské posluchače je ale hudba Sleaford Mods stále jeden velký rébus. Takto „nehudební“ kapela tu totiž dlouho nebyla. Jenže čas ukázal, že to funguje a zpěvákovi Jasonu Williamsonovi se začalo přezdívat Johnny Rotten 21. století. Překotný, primitivní a repetitivní hudební podklad nese jeho slova jako pár rozzuřených závodních chrtů.

    Oproti předchozím deskám se ale Williamson pokouší o zpěv, občas lze zaslechnout něco, co by se dalo nazvat melodií. Je to malý krok pro tu část lidstva, které Sleaford Mods nemůže přijít na chuť, ale velký krok pro Sleaford Mods. Nelze křivdit ani Andrewu Fearnovi, který do „kapely“ přišel až v roce 2012, a podepsal se tak až pod čtyři poslední alba rozezlených povalečů z Nottinghamu. V Silly Me je slyšet náznak basového groovu a skladba podtrhuje Williamsonův punkový výraz.

    Klíč k hádance jménem Sleaford Mods musíte najít sami, a to si žádá velkou dávku sebeobětování a trpělivosti. Jejich úspěch je ale v dnešní instantní době zázrakem, kterému bychom měli jít naproti s otevřenou náručí a myslí.

    1. Live Tonight

    2. No One’s Bothered

    3. Bronx in a Six

    4. Silly Me

    5. Cunt Make It Up

    6. Face to Faces

    7. Arabia

    8. In Quiet Streets

    9. Tarantula Deadly Cargo

    10. Rupert Trousers

    11. Giddy on the Ciggies

    12. The Blob

    GroupGroup
    GraphicLine

    Ondřej Horák

    text

     
    Group
    Polygon
     
     

    9

    GraphicLine

    recenze

    8

     
     
  • Oval

    zpet

    PolygonPolygonPolygon

    BOB WAYNE

    Hits The Hits

    GraphicLine
    EPS
    PDF
    PolygonRectangle
     

    Sweet Child O‘ Mine

    Bizár roku

    Country předělávky hitů, co zní lépe než originály.

    Cpe se pořád někam, kam jako by nepatřil. Už u nás koncertoval na alternativním Litoměřickém kořenu, punkových Mighty Sounds i v pražském Rock Café. Přitom hraje country. Nakonec ale stejně člověk zjistí, že na všech těch akcích byl správně. O tom, že Bob Wayne je ve skutečnosti rocker, akorát holt používá banjo a rozvrzané skřipky, svědčí jeho nové album, které se skládá vesměs z velkých hitů, jejichž úprava do country, resp. bluegrassu působí skutečně bizarně. Jsou mezi nimi i takové fláky jako Rock And Roll od Led Zeppelin (notně zpomalený) nebo Sympathy For The Devil od Rolling Stones (pro vyvážení – notně zrychlená). Skvěle v tom „vesnickém“ ohozu zní bondovka Skyfall, původně od Adele, ale dokonce i Under The Bridge Red Hot Chili Peppers, s dusavým rytmem jak od Johnnyho Cashe. A tak dál. The Beatles, Ozzy Osbourne, Guns N‘ Roses, The Offspring, ba i Rihanna. Ani tihle neunikli bdělému oku vycpavačovu. A víte, co je na tom nejvtipnější? Že většina těch písniček od Waynea zní vlastně mnohem zábavněji než v originále…

    GraphicLine

    Ondřej Bezr (iDNES.cz)

    text

     

    1. Rock And Roll (pův. Led Zeppelin)

    2. Skyfall (pův. Adele)

    3. Sweet Child O‘ Mine (pův. Guns N‘ Roses)

    4. Sympathy For The Devil (pův. The Rolling Stones)

    5. I Shot The Sheriff (pův. Bob Marley)

    6. Crazy (pův. Gnarls Barkley)

    7. Under The Bridge (pův. Red Hot Chili Peppers)

    8. Radioactive (pův. Imagine Dragons)

    9. Come Together (pův. The Beatles)

    10. Disturbia (pův. Rihanna)

    11. The Kids Aren‘t Alright (pův. The Offspring)

    12. All About That Bass (pův. Meghan Trainor)

    13. Crazy Train (pův. Ozzy Osbourne)

    GroupGroup
     
    Group
    Polygon
     
     

    9

    GraphicLine

    recenze

    9

     
     
 
×
Čtete:
2015/8
Recenze 6. 8. 2015

Duel

Majk Spirit

Naživo

HIM

Naživo

Boy Wonder And The Teen Sensations, The Oxx, Dj Vegy

Naživo

Patti Smith, Horses

Naživo

Dr. John

Naživo

Festival Overtone

Naživo

The War On Drugs

Naživo

Robert Plant and The Sensational Space Shifters

Naživo

Benátská! Helloweenská přehlídka „Vesničanů“

Naživo

SázavaFest

Naživo

VR/Nobody, Aid Kid

Tipy

Kam vyrazit?

Festivaly

Úvod

Festivaly

Srpen, Září

Tiráž

Tiráž

Používáme cookies abychom Vám umožnili lepší procházení stránkou. Pro více informací si přečtěte Co jsou Cookies. Pokud budete pokračovat v procházení stránek, vyjadřujete souhlas s těmito podmínkami.