Hudební časopis zdarma ke stažení

App Store Google Play

Novinky

Co se děje

Redakční tipy

Headparáda

Headliner

Vojtěch Dyk

Rozhovor

Elis

Start

Čerstvé (z)boží

Portrét

Enter Shikari

Headliner

Eminem

Enface

Korben Dallas

Rozhovor

Živé kvety

Anketa

Nominace na čtenářskou desku roku 2014

Anketa

Nominace na čtenářskou desku roku 2014

Story

Mark Ronson

Vzpomínáme

Zůstala po nich muzika

Rozloučení

Joe Cocker

TOP

10 vět, které by muzikanti neměli říkat

Story

Scott Stapp

Story

Moby

Portrét

Charli XCX

Výročí

Tom Waits

Po stopách

Kdo je Mirek Tabák?

Odhalení

Petr Ostrouchov

Výročí

Tina Turner

Nominace

Cena Apollo

Rozhovor

Josef Sedloň

TOP 50

50 nejzásadnějších singlů roku 2014

TOP 50

50 nejzásadnějších singlů roku 2014

TOP 50

50 nejzásadnějších singlů roku 2014

TOP 50

50 nejzásadnějších singlů roku 2014

Objektivem

2014 Objektivem

Objektivem

Jan Nožička

Objektivem

Ivan Prokop

Objektivem

Martin Semenysin

Objektivem

Tomáš Třeštík

Objektivem

Andrea Sovová

Objektivem

Vojta Florian

Objektivem

Kryštof Kalina

Objektivem

Jakub Macháček

Insider

Michal Thomes

  • GroupGraphicLine

    text JAROSLAV ŠPULÁK (PRÁVO)

    foto archiv rock for people

    GraphicLine

    MICHAL THOMES

    PĚT TISÍC ZA VSTUP SI NEUMÍM PŘEDSTAVIT

    Polygon
     

    6

    GraphicLine
     

    insider

    1

  • O důvodech, očekáváních i současné situaci Rock For People, tedy jedné z největších a nejprestižnějších hudebních přehlídek u nás, jsme hovořili s Michalem Thomesem z pořadatelské agentury Ameba Production.

    GraphicLineGraphicLine

    Na začátku prosince totiž pořadatelé festivalu Rock for People ohlásili, že se v roce 2015 uskuteční dvakrát. Poprvé 4. až 6. června ve Festivalparku v Hradci Králové, podruhé jako Rock for People Europe 3. až 5. července v Plzni v areálu bývalého Depa městských dopravních podniků, v rámci akce Plzeň – Evropské hlavní město kultury.


    Uspořádat dva festivaly stejného názvu bylo překvapivé rozhodnutí. Co vás k němu přivedlo?

    Chtěli jsme překvapit. To, že probíhala jednání na uspořádání festivalu v Plzni, se mezi lidmi šuškalo. Zvažovali jsme to z pohledu festivalu i jeho značky a nechtěli jsme současně zklamat naše tradiční příznivce. Nakonec jsme se dobrali závěru, že ideální řešení bude uspořádat dva festivaly Rock for People.

    Budou stejné?

    Nebudou. Z našeho pohledu se ale budou vzájemně doplňovat, a chápeme to i tak, že se rodí mladší bráška tradičního Rock for People, který bude mít jiný obleček a bude vypadat jinak.


    Šuškalo se také, že Rock for People bude jenom v Plzni. Pracovali jste i s touto variantou?

    Řeč byla o různých variantách a toto byla jedna z nich.


    Spekulovalo se rovněž, že festival z Hradce Králové odejde. Co rozhodlo o tom, že tam zůstal, byť v jiném termínu?

    Konečný důvod je souhrn mnoha faktorů. Když se dělá netradiční krok, což je v našem

    Polygon
     
     

    6

    GraphicLine

    insider

    2

  • případě přesun do Plzně, má to své plusy a minusy. Po jejich pečlivém zvážení nám vyšlo jako nejlepší varianta uspořádat festivaly dva. Propojení mezi nimi je takové, že v Hradci Králové zůstáváme, jen se festival odehraje v jiném termínu, a v tradičním termínu bude akce v Plzni.


    Jistě to bude náročné zejména pro vás pořadatele. Máte o měsíc kratší dobu na uspořádání prvního festivalu…

    To je pravda, a ještě musím dodat, že pořádání dvou velkých festivalů je pro nás velká výzva. Současně ale musím říct, že podzimní přípravy a jednání byly nejintenzivnější za poslední roky, takže část práce už byla udělána a věci jsou v běhu. Zvládneme to.


    Hovořilo se a psalo, že mezi pořadateli Rock for People a zastupiteli Hradce Králové existuje napětí. Je to pravda?

    Není. Nestalo se mezi námi nic zásadního. S městem Hradec Králové vycházíme velmi dobře. Jediné, nad čím jsme povzdychávali, a potvrzují nám to i představitelé města, je, že Hradec festival Rock for People nepodporuje tak, jak by si zasloužil.


    Jde o finance?

    Také. Už mnohokrát jsme se však otevřeně bavili o tom, že město má své limity, které jsou určeny jeho rozpočtem. Spíš šlo o podporu z jiných místních zdrojů. Druhou věcí, kterou nám místní také potvrzují, je náš dojem, že kultura v Hradci Králové není často

    adekvátně oceněna návštěvností místních, a děje se to i v případě Rock for People. Přesun festivalu na začátek června trochu souvisí i s tím, že Hradec bude v tom čase plný studentů a lidí, kteří neodjeli na prázdniny. V Hradci totiž tvrdí, že s prvním dnem prázdnin se město vylidní. Z tohoto pohledu se tedy může přesun termínu ukázat jako dobrý krok.


    Pokud se takovým ukáže, konal by se i v dalších letech Rock for People v Hradci Králové na začátku června?

    Upřímně říkám, že to v tuto chvíli nevím. Příští ročník festivalu pro nás bude zkouškou, jestli jsme udělali, pokud jde o termíny, správný krok. Až obě akce proběhnou, pak to teprve vyhodnotíme.


    Podpoří město Hradec Králové v příštím roce festival finančně více než v minulých letech?

    Ne, podpora zůstane stejná.


    Na Rock for People 2014 bylo evidentně méně lidí než v předcházejících letech. Co tato skutečnost udělala s ekonomikou festivalu a náladou v pořadatelském týmu?

    Nebyl to ideální ročník, to je pravda, pokles návštěvnosti jsme zaznamenali. Nejčastějším důvodem, na kterém se všichni v pořadatelském týmu shodujeme, je, že nebyl dramaturgicky identifikovatelný. Snažili jsme se ho pojmout jako oslavu dvaceti let a možná jsme se programově příliš rozkročili.

    Polygon
     
     

    6

    GraphicLine

    insider

    3

  •  
    GraphicLineGraphicLine

    V našem případě to nefunguje tak, že si jako promotéři ukážeme na kapelu a koupíme si ji jako housku na krámě

    nyní, že podobné kapely bude představovat každý rok.

    V našem případě to bohužel nefunguje tak, že si jako promotéři ukážeme na kapelu a koupíme si ji jako housku na krámě. To je však složité lidem vysvětlovat. Tím, že jsme v minulosti přivezli velká jména typu Muse, The Killers nebo The Offspring, zavdali jsme důvod k dalším a vyšším očekáváním. Pro mě to například znamenalo to, že když jsem v nějakém rozhovoru řekl, že bych byl rád, kdyby na festivalu vystoupili ti a ti, všichni si mysleli, že je to závazek k tomu, že je přivezeme. Jediným řešením je dělat festival tak, jak si myslíme, že by měl vypadat a co nám dovoluje ekonomická realita, ve které žijeme. Až se u nás změní ekonomická situace a lidé budou připraveni platit vyšší vstupné, tak se věci posunou. Jsem trochu skeptický k názorům, že kdybychom přivezli Red Hot Chili Peppers, dali by lidé za lístek na festival klidně tři tisíce. Ukázalo se to v roce, kdy jsme přivezli Muse. Na počtu návštěvníků se to moc neprojevilo, a to jsme cenu vstupenky zásadně nezvedli.


    Budete tedy opatrní?

    Opatrnost je při pořádání takto velké akce na místě, ale ne vždy se nám ji daří u­hlídat. V minulosti jsme se párkrát v programování už pustili za takzvaně rozumnou hranici, ale bereme to tak, že dělat v Čechách festival se silným zahraničním

    Co to znamená pro dramaturgii příštího ročníku?

    Nechci předjímat, protože někdy musíme jako promotéři zápasit s realitou, kterou nemůžeme ovlivnit. Mělo by to ale znamenat, že dramaturgii sestavíme tak, aby byla lépe čitelná, tedy ne jako v roce 2014.


    Rock for People je nicméně ve složité situaci. Ve chvíli, kdy v roce 2010 nabídl divákům vystoupení hvězdných Muse, očekávají

    Měli jsme tam kapely pro pamětníky typu Manu Chao nebo Madness, Biffy Clyro, kteří jsou jinde headliner se vším všudy, ovšem u nás zatím ne, jediné festivalové vystoupení skupiny Lucie a také spoustu nadějných kapel. Myslíme si, že to byl případ dortu, který uvařili pejsek a kočička: bylo v něm příliš mnoho dobrého na to, aby mohl chutnat všem.

    Polygon
     
     

    6

    GraphicLine

    insider

    4

  • Rectangle

    line-upem na jistotu, asi nelze. Tedy ani příští ročník si nechceme dávat laťku níže a naše snaha o představování co nejzajímavějších a nejlepších jmen neustává. Koneckonců, momentálně na nějakých zajímavých možnostech pracujeme.


    Kolik by stála vstupenka na festival, kdybyste postavili program ze jmen, která jsou pro Českou republiku v daném termínu dostupná?

    Na festival s headlinery typu Red Hot Chili Peppers, Metallica, Pearl Jam a podobně stojí v zahraničí vstupenka sto padesát až

    dvě stě eur, někdy více. V přepočtu se bavíme o čtyřech až pěti tisících korun. To si ale v této republice nedovedu představit.


    Kdy začnete vyhlašovat jména kapel pro ročník 2015?

    Ve chvíli, kdy nám k tomu dají agenti svolení. Mnohdy je to zdlouhavý proces a musím také říct, že z pozice českého festivalu taháme za kratší konec provazu. Kapely sice potvrzují účast na velkých festivalech, ale činí tak za obrovské honoráře, které jsou mnohdy až nepředstavitelné a zahrnují i to, že se mohou ohlásit takhle brzy. Každá kapela se

    Polygon
     
     

    6

    GraphicLine

    insider

    5

  •  
    GraphicLineGraphicLine

    rock for people

    Festival vznikl v Českém Brodu v roce 1995. V roce 2007 se přesunul do většího prostoru ve Festivalparku v Hradci Králové, kde se koná doposud. Na akci vystoupily mimo jiné skupiny Muse, The Offspring, The Killers, Kaiser Chiefs, Arctic Monkeys, 30 Seconds To Mars, My Chemical Romance, Garbage, Guano Apes, Manu Chao, Paramore, Franz Ferdinand, Skrillex, The Prodigy a další. Samozřejmě též kompletní česká špička včetně Karla Gotta v roce 2013.

    chová obchodně a její manažeři hledají dobře zaplacené akce s velkou návštěvností a na trhu, který je pro ně prioritou. Tím mám na mysli Německo, Francii, Británii a podobně. Česká republika je třeba z hlediska prodejů desek na chvostu jejich zájmu a náš boj o větší jména je tím trochu limitován. Jak ale říkám, neznamená to, že to vzdáváme. V minulosti se už několikrát ukázalo, že cesty najít dokážeme, i když to trvá déle.


    Když jste oznamovali, že uspořádáte dva festivaly, sdělili jste, že od Plzně jste dostali nabídku, která se neodmítá. Co přesně to znamená?

    Většina lidí za tím vidí velké miliony, které nás přesvědčily k tomu jít do Plzně. Pro nás je to ale zajímavé hlavně v otázce prestiže a výjimečnosti nabídky. Dostali jsme ji jako festival, který se dlouhodobě zapojuje do evropské festivalové struktury, jsme jediný český festival v Evropské

    asociaci festivalů YOUROPE a programově spolupracujeme s různými showcaseovými festivaly v Evropě. Město Plzeň si evropského rozměru Rock for People všimlo a přišlo mu správné, aby byl součástí celoročního programu Evropské hlavní město kultury 2015. To je věc, která nám polichotila, potěšila nás a naplnila energií vlítnout do toho tak, abychom nezklamali očekávání a současně založili nový typ akce.


    Můžeme kapelu typu Muse očekávat v Hradci Králové i Plzni?

    V Plzni je menší kapacita areálu než v Hradci Králové. Měřit to budeme teprve v lednu, ale podle našich odhadů se do něho vejde asi dvacet tisíc diváků. Do Hradce Králové bychom dostali i padesát tisíc. Kapelu typu Muse tedy v Plzni neočekávejte. Zároveň to ale neznamená, že tam budou hrát samé neznámé kapely.

    Polygon
     
     
     

    6

    GraphicLine

    insider

    6

 
×
Čtete:
2015/1
Michal Thomes

Test

HD kvíz

Ženský element

Macy Gray

Co poslouchá

Ondřej Kobza

Tip

Wounds

Televize

Videorama

Rozhovor

Voxel

Hip Hop

Elementy ulice

Klasika

Teď vážně

Folk

Bez cancáku

Hard & Heavy

Ocelové srdce

Jazz Blues

Bluesbar

Alternativa

Kroky podzem

EDM

MDMA

Pohled

Slabý rok 2014

Deska měsíce

Vojtěch Dyk

Recenze

Recenze 15. ledna 2015

Recenze

Recenze 1. ledna 2015

SMS/REC

SMS/RECenze

Duel

Wu Tang Clan

Naživo

Lamb

Naživo

Taking Back Sunday

Naživo

Selah Sue

Naživo

Vypsaná fixa

Tipy

Kam vyrazit?

Používáme cookies abychom Vám umožnili lepší procházení stránkou. Pro více informací si přečtěte Co jsou Cookies. Pokud budete pokračovat v procházení stránek, vyjadřujete souhlas s těmito podmínkami.