Hudební časopis zdarma ke stažení

App Store Google Play

Novinky

Co se děje

Redakční tipy

Headparáda

Ve studiu

5 otázek pro Skyline

Co poslouchá...

Iva Pazderková

Čerstvé (z)boží

20 Minutes

Headliner 1/3

Tata Bojs

Headliner 2/3

Tata Bojs

Headliner 3/3

Tata Bojs

Téma 1/2

Mladí a debilní?

  • text Jarda konáš

    foto profimedia

     
     

    12

    téma 1/2

    1

  • Fanynky je milují, náročnější posluchači jim nemůžou přijít na jméno. Někdo si jejich klipy pouští stále dokola, pro jiného jsou rychlokvašky. A v komentářích to jiskří všemi emocemi, od vyznání lásky po otrávení z „debilní“ muziky. Co je vlastně zač internetová generace muzikantů, kterou tvoří Voxel, Slza, Lipo nebo Light & Love? Proč dají na první signální a proč jsou tak monstrózně populární?

     

    Nejspíš prvním skutečně virálním hitem se u nás stala píseň Žijeme len raz, kterou složili slovenský rapper Ego a český dýdžej Robert Burian. Premiéru si odbyla v červnu 2012 a do dnešního dne posbíral klip na portálu YouTube neuvěřitelných 43 500 000 zhlédnutí. Rapper z Kontrafaktu ale není typem hudebníka, o kterých v tomto článku bude řeč. Jeho video jen krásně ukazuje cestu, jakou může skladba ujít. Stačí dobrá produkce a být ve správný čas na správném místě. Žijeme len raz coby letní hit okamžitě začal frčet internetem, hrál se v hitparádách, rádia jej točila do zblbnutí, na diskotékách zní dodnes několikrát za večer. Dokonce jsem na vlastní oči viděl postarší samohrajkové duo, které na taneční zábavě tuto skladbu podávalo ve své verzi. Že se

    hit hraje, to je samozřejmé. U Egovy písně je ale důležité něco jiného – právě on u nás z portálu YouTube definitivně udělal další hudební médium.

    Poměrně záhy se vynořila široká skupina interpretů využívajících sociální sítě jako hlavní platformu pro svou produkci. Samozřejmě že se to postupem času profiltrovalo a dnes bychom hudebníků, jejichž videa dlouhodobě překračují miliónová zhlédnutí, napočítali maximálně dvě desítky. Přesto jde o skupinu naprosto odtrženou od zbytku české produkce, respektive jejích standardů. A je zajímavé, že kromě vysokého počtu diváků má její tvorba několik dalších společných prvků.

    Primárně míří na nejmladší generaci, i když (si) to někteří nechtějí přiznat. Na teenagery, kteří už si zvykli žít ve světě sociálních sítí

     
     

    12

    téma 1/2

    2

  • Kluk s kytarou, kluk u mikrofonu, to je model, který funguje dekády, a nyní se na něj můžou dívky dívat i pod lavicí na mobilu

     

    Lipo: Ke kritice v diskuzích na internetu jsem se naučil být prakticky imunní

    a být online prakticky neustále. Na teenagery, jejichž hudební vkus se ještě nezačal pořádně formovat a mají laťku nastavenou o dost níže, než kde ji budou mít po maturitě. Žánrově bychom drtivou většinu věcí zařadili do středního proudu, hudba musí být líbivá, texty nenáročné a až na pár výjimek mají všechny pozitivní vyznění. Vzpomínání na společnou noc, úsměv na tváři, radost ze života, děkování kamarádům za to, že jsou, hezké vzpomínky a radost z dalšího setkání, to vše singly, které viděly miliony lidí, obsahují a také omílají dokola. A abychom nezapomněli, je to hudba pro holky. Kluk s kytarou, kluk u mikrofonu, to je model, který funguje dekády, a nyní se na něj můžou dívky dívat i pod lavicí na mobilu. Taková cílová skupina, ač se jí někteří hudebníci

    Sekundární věcí je pak minimální počáteční fixace na rádia, přednost má internet. Ano,

    asi budou bránit, zároveň vedla k tomu, že je tato scéna silně maskulinní, a pokud se v nějakém virálním hitu objeví zpěvačka, je tam jako host.

     
     

    12

    téma 1/2

    3

  • Pro nás je důležité, aby nás to, co děláme, bavilo, protože jedině tak to může opravdu fungovat a inspirovat i druhé lidi

    trochu jiné než na tradičních koncertech a bude třeba tomu přizpůsobit program. K tomu Milata dodává: „Definovat publikum není žádná věda, stačí se podívat na demografické složení fanoušků na Facebooku. Aktivní na YouTube, Snapchatu, Ask.fm a podobně jsou hlavně mladší lidé, my jsme počítali s tím, že náš průměrný návštěvník bude holka mezi třinácti až šestnácti lety, což se potvrdilo. Kvůli tomu jsme připravili speciální akce, například rodiče jako doprovod návštěvníků mladších osmnácti let měli vstup na koncerty zdarma. Stejně tak jsme začínali o něco dříve, než bývá zvykem. A po každém koncertu jsme zorganizovali podpisovou akci a focení, to bylo pro děcka zásadní.“

    Turné, které vzbuzovalo pochybnosti, nakonec do puntíku klaplo. Finančně prý dopadlo dobře. Ne že by na něm zúčastnění vydělali horentní sumy, ale podle Milaty byly koncerty brány spíše jako marketingová akce na podporu zúčastněných interpretů, což se povedlo. Všem třem se slušně rozjela kariéra, o čemž si s námi ostatně povídali ve starších číslech Headlineru.

    Zatímco Milata mluví o jasně definované cílovce a práci s ní, hudebníci sami nad tím, většinou, podle svých slov nepřemýšlí. „Cílovku jsme nikdy nijak moc neřešili. Pro nás je důležité, aby nás to, co děláme, bavilo, protože jedině tak to může opravdu fungovat a inspirovat i druhé lidi,“ říká trochu idealisticky Honza Balcárek z aktuálně hodně skloňovaného dua Light & Love. Ještě šířeji v otázce internetového publika uvažuje zpěvák, který si říká Sebastian a v létě se stal podle žebříčků jedním z nejhranějších

    Už tehdy bylo jasné, že publikum bude

    Prvním větším projektem, který překlopil virtuální potenciál do praxe, bylo předloňské společné turné Adama Mišíka, Voxela a Johnyho Machetta. Nápad dát tyto tři hudebníky dohromady byl zvláštní a hodně lidí si tehdy ťukalo na hlavu. Organizátoři se totiž pouštěli do neprobádaných vod a mohlo to dopadnout všelijak. „Nejdříve jsme se všemi třemi interprety pracovali samostatně a na základě toho pak vymysleli společné turné,“ vypráví producent Antonín Sebastian Milata, který to tehdy celé dal dohromady. „Mají podobnou cílovou skupinu a žádný z nich do té doby podobnou šňůru nejel, tak nám přišlo vtipné spojit síly sociálních sítí a fanouškovských základen všech tří dohromady.“

    celoplošné stanice čas od času nasadily nějakou skladbu, ale stalo se tak až ve chvíli, kdy bodovala na sociálních sítích. Počítadlo zhlédnutí se tak stalo novým indikátorem pro rozhlasové dramaturgy, ale i další lidi z branže. Manažery, producenty, lidi z labelů. A hudební průmysl konečně objevil virální hudebníky.

     
     

    12

    téma 1/2

    4

  •  

    Light & Love: My s kritikou nebojujeme. Vyplývá jen z nedostatku informací

    tuzemských interpretů v rádiích. „Nemyslím si, že práce s mladším publikem se tolik liší od práce se starším. Jde o osobnost člověka a o to, co vyzařuje a jak to s lidmi umí. Nezastávám názor, že internet má vliv na to, jak se chová publikum,“ myslí si.


    Byl jsem rychlokvaška

    V době, kdy výše jmenovaná šňůra skončila, už plně bujela scéna virtuálních interpretů. Mezi nejvýraznější z nich patří bezpochyby rapper Lipo, který se sociálními sítěmi pracuje od samého začátku ve formaci Básníci před mikrofonem. „Prvotně mi jde

    vždy o hudbu samotnou,“ odpovídá rapper z Liberce na otázku, zda se cítí na internetu jako doma, „a pak o její komunikování směrem ven. Jak je to naopak, je něco špatně a časem se to, myslím, ukáže.“ To dává smysl, navíc se Lipo věnoval hudbě už před nástupem sociálních sítí. To nic nemění na tom, že jejich boom trochu změnil pravidla hry, k čemuž dodává: „Myslím, že se mění vztah nové generace k hudbě. Tím, že je dostupná všude hned, lehce a ve velkém množství. To má své nepopiratelné výhody, zároveň ale dochází k určitému zploštění a povrchnosti ve vztahu k hudbě.“

    Lipova slova jsou přesná, neboť sociální sítě

     
     

    12

    téma 1/2

    5

  • Lipo: Myslím, že se mění vztah nové generace k hudbě. Tím, že je dostupná všude hned, lehce a ve velkém množství

    v kombinaci se streamovacími programy hudbu svým způsobem osekávají. Nejmladší generace neposlouchá celé desky, pouští si singly nebo klipy cestou ze školy či na trénink, což stále více nahrává do karet právě virálním interpretům. Uspět s jedním klipem je pro ně snadnější než s deskou, ba co víc, je to snadnější než kdy předtím. Hudba se dostane přes internet k posluchači přímo a nemusí procházet sítem v podobě dramaturgů a producentů, bez kterých ještě před patnácti lety uspět nešlo. Na druhou stranu díky této absenci do veřejného prostoru prosákne docela dost muziky, kterou nelze považovat za kvalitní ani náhodou a dost tuto scénu ředí. A má to i obrácený efekt, „naředěná“ scéna totiž více přijímá elementy těch obsahově slabších kousků. Protože je to tak jednodušší.

    Není proto divu, že kritiku schytávají jednotliví umělci i celý virální trend. Před některými opravdu není úniku, stačí si vzpomenout na otravnou kampaň s Aquababes. Najednou všude bylo šest do té doby neznámých holek, které zpívaly každou chvíli z obrazovky. Rychlokvašky, řekne si velká část lidí a určitým způsobem má pravdu. Na YouTube mají totiž umělci tu smůlu, že člověk vidí až ten finální produkt, singl, který začne hrát v prohlížeči, aniž by o interpretovi prozradil cokoli dalšího nebo byť jen trochu napověděl, že už za sebou něco má. V některých případech opravdu jde o instantní projekty, které se objeví a zapadnou, jako třeba Napoleona Pepy Bolana nebo výše zmíněné Aquababes, které navíc vznikly uměle na podporu prodeje minerálky.

     
     

    12

    téma 1/2

    6

  •  

    Voxel: Peníze? Osmdesát procent mám za živé hraní, patnáct procent jde z tantiém a jen těch zbylých pět procent generuje internet

    Oproti nim mají mnozí z hudebníků za sebou skutečně skvělou dráhu, ale s výtkami musí i tak bojovat. Jak se vlastně staví ke kritice a označování za rychlokvašky hudebníci, kteří jsou těmto názorům vystaveni víc než ostatní?

    „My s kritikou nebojujeme,“ říká Honza Balcárek. „Boj je kontraproduktivní věc. Kritiku v podstatě nijak neřešíme. Když je člověk sám k sobě upřímný, tak moc dobře ví, kdy něco udělá špatně nebo kdy je spokojený. A to je pro nás nejdůležitější – ať s tím, co děláme, jsme spokojení a máme z toho radost. A někdy je to celkem oříšek. Když nás někdo označí za rychlokvašku a podobně, tak to vyplývá jen z jeho nedostatku informací a možná nějaké jeho frustrace, a s tím my neuděláme vůbec nic.“

    „Za rychlokvašku už mě lidé nepovažují,“ říká Voxel, „ale když jsem začínal a měl jsem první singl V síti, narážel jsem na to hodně. Takové ty pohledy – kde se vzal? Takhle na mě třeba koukali, když jsem byl poprvé na Óčku. Vůbec kamkoli jsem přišel na rozhovor, bylo z těch lidí cítit, že takových už tady bylo, až budeš mít tři čtyři singly, tak se spolu můžeme bavit. Teď už je venku druhá deska, asi osm singlů, takže je to pryč.“

    Lipo zase odpovídá z pozice roky zkušeného hudebníka: „Vím, kam tím míříte, ale ta otázka se mě, myslím, zas tolik netýká. V roce 2007 jsme vydali s kapelou BPM první desku, o dva roky později jsme dostali žánrového Anděla. Nedělám hudbu dva roky. Jinak ke kritice v diskuzích na internetu jsem se naučil být prakticky imunní.“

     
     

    12

    téma 1/2

    7

  •  

    Po vydání prvního singlu V síti Voxel často poslouchal, že je rychlokvaška.

    Voxel – V Síti

     
     

    V trochu horší situaci je Sebastian. Debutoval teprve letos a jeho klip k písni Toulavá sbíral zhlédnutí po desítkách tisíc denně, aniž by divák více či méně vůbec věděl, co to je za kluka, takže jeho odpůrcům může připadat jako ukázková rychlokvaška. Jak on na taková nařčení reaguje? „Na tuto otázku odpovím úplně jednoduše. Pokud se pohybujete v mainstreamové hudbě, musíte sám vědět, že nikdo, koho hrají v rádiích, tam není jen tak, každý má hit nebo byl dlouho protlačovaný. Každopádně nechápu označení rychlokvašky a po pravdě jsem se s ním ani nesetkal. Copak je Amy Winehouse nebo další, kteří o sobě dali vědět, rychlokvaškou? Rychlokvašky alespoň pro mě znamenají třeba lidi, kteří vyjdou z nějaké talentové soutěže, ale většinou jsou tak označování těmi, kteří se dlouho snaží prorazit a nedaří se jim to. U mě to tak bráno být ani nemůže. Hostoval jsem na desce Atmo Music v písničce Polety, která byla nominována na písničku roku 2014, a poté jsem navázal svým singlem, jenž vedl český žebříček IFPI déle než čtyři týdny. Co se týče kritiky, tak ji samozřejmě přijímám, sám si rozhodnu o tom, jestli pro mě názor má cenu, nebo nikoli. Žijeme ve svobodné zemi a každý má právo na svůj pohled,“ nejsou mu otázky Headlineru evidentně příliš po chuti.

    Je to trochu šroubovaná odpověď, ale naráží na jeden nesporný fakt. Až na výjimky, jakými jsou například Petr Lexa ze Slzy, Voxel (nebo Ben Cristovao, který ale hraje trochu jinou ligu), se nikdo z interpretů, o kterých se bavíme, nepokoušel o zviditelnění v talentové soutěži. Osobně to beru jako sympatický jev,

    Voxela otázka rozesmála: „Mě v poslední době hodně baví Mucha. Stáhl jsem si její dvě desky, a ty se mi hodně líbí. Je to takové oplzlé a přidrzlé, ale do toho mi připadá, že fakt dobře zpívá. Taky mám rád Dobeše,“ dodává překvapivě jméno, které většině jeho vrstevníků asi moc neřekne.

    který prozrazuje hodně o nesporném tvůrčím uvědomění bez ohledu na to, jestli se nám výsledná hudba líbí, či ne. Ostatně, jaká hudba se vlastně líbí samotné internetové generaci?

    „Z těch popovějších máme rádi Michaela Jacksona, Coldplay, Beatles, Owl City nebo Marron 5,“ říká Honza Balcárek. Lipo je v této otázce mírně neurčitý: „Poslouchám hodně hudby od soulu přes rap až po kytarové kapely a folk. Skoro vždy se ale jedná o umělce, kterým jde o nějakou výpověď. Například koncert Bena Howarda ve Vídni byl pro mě velký zážitek.“

     
     

    12

    téma 1/2

    8

  • Peníze ano, zisk ne

    Že jsou tito hudebníci vidět, je nesporné. Nabízí se ovšem otázka, zda se dá na internetu vydělat a naopak, zda je potřeba něco investovat. Všichni dotázaní se shodli v jedné věci – základem příjmů je především živé hraní. Ale když se daří, jde vydělat i na webu. „Myslím si, že koncerty to vždy budou táhnout,“ vypráví Lipo. „YouTube může být dobrým přivýdělkem. Jde pak ale taky o množství umístěných klipů. YouTubery to tlačí do pozice, kdy musí pro své odběratele

     

    Schválně, kdy jste naposledy slyšeli tak upištěné publikum?

    Tour Johny Machette

     
     
     
     

    Sebastian: Každopádně nechápu označení rychlokvašky a po pravdě jsem se s ním ani nesetkal

     
     

    12

    téma 1/2

    9

  • Co není problém pro YouTubery mluvící každý den minutu do webkamery, je pro hudebníka nepřekonatelná bariéra

    vymýšlet pořád nějaký obsah. V téhle pozici bych nechtěl být.“

    Jde o poměrně důležitou poznámku. Pokud by se někdo chtěl uživit čistě produkcí na YouTube, jde to. V případě stotisícových klipů je to sporné, přes milion už jde však o slušný příjem. Pointa ale tkví v tom, že takových klipů je potřeba vydat několik do měsíce, což není problém pro YouTubery mluvící každý den minutu do webkamery, pro hudebníka je to nepřekonatelná bariéra. A tak se musí smířit s tím, že úspěch jednoho dvou klipů za rok finančně přilepší, ale většinou jde o částky, které se investují zpět do muziky. Lipo, který má na kontě hned několik klipů se zhlédnutím přes milion, k tomu dodává: „Já si YouTubem nevydělal prakticky nic, ale něco to asi vydělalo firmě, která mi podpořila desku. Točil jsem díky tomu ve studiu s producentem a muzikanty a mohl je za to náležitě ocenit.“

    Voxel přináší také poměrně zajímavá čísla: „Hudbou se živím naplno něco přes rok, a pokud bych to měl nějak rozdělit, tak osmdesát procent peněz mám za živé hraní, patnáct procent jde z tantiém a těch zbylých pět procent generuje internet. Ale z těch pěti procent moc nemám, jelikož moje agentura si podle smlouvy bere naopak největší podíl z přehrání na YouTube a ostatní části zisku se podílově zvětšují v můj prospěch. Jediné, do čeho sám čas od času investuji, jsou krátké facebookové kampaně k novým singlům, desce a podobným událostem. Tam investuji mezi sedmi až deseti tisíci na jednu kampaň.“

    Honza Balcárek potvrzuje, že příjem má hlavně z hraní a producentské práce, jeho parťák

     rozmezí sto až dvou set tisíc, videoklipy pak kolem čtyřiceti až sedmdesáti. K tomu počítejte focení promofotek, grafiku na booklet, plakát, bannery na web a mnoho dalších výdajů. Jsou to sice často velmi mladí umělci, ale mají kolem sebe hromadu profíků, jejichž práce prostě něco stojí. Vedle přímých nákladů pak počítejte taky práci hned několika lidí, kteří se starají o booking koncertů, přípravu turné, vydávání desky a domlouvání všech rozhovorů v médiích a podobně. Všichni tito lidé to dělají jako svoji práci a jsou za to také placeni. Reklamu na sociálních sítích volíme, pokud to dává absolutní smysl a cítíme, že je v podstatě nezbytná. Mnohem raději ale jdeme klasičtější formou, tedy budováním povědomí o umělci přes články a rozhovory

    z Light & Love Kosak se zase věnuje grafickému designu. Jejich manažer Michal Novák z agentury RedHeadmusic nicméně k otázce financí dodává další informace: „Samozřejmě že do dění kolem našich umělců se investuje hodně prostředků. Ne vždy jde všechno z našeho rozpočtu. Alba se točí v průměru

     
     

    12

    téma 1/2

    10

  •  

    co je to virál?

    Virál je druh videa typický tím, že se stane populární sdílením přes internet. Před nástupem sociálních sítí si lidé posílali videa spíš přes e-mail, nástup Facebooku a služeb YouTube nebo Vimeo pak znamenal přechod z kategorie „veselého domácího videa“ do cíleně dělaných virálů podle připraveného scénáře. Původně šlo především o reklamní spoty, hudební průmysl se trendu chytl až o několik let později. Je běžná praxe, že lidé z reklamních agentur bývají konzultanty nahrávacích společností.

    v tištěných, ale i online médiích, rádiích a televizi.“

    Jasná odpověď Michala Nováka hodně poodkrývá soukolí, ve kterém se dotyční umělci pohybují. Samozřejmě, nikde není řečeno, že podobné zázemí má každý interpret, který na YouTube překročí milion zhlédnutí, nicméně platí, že profi produkce si žádá profesionály. A to jsme se ještě nedostali k otázce vydavatelství.


    Lidé v pozadí

    Přestože většina těchto interpretů jsou vlastně selfmademani, v případě těch nejviditelnějších hraje roli spolupráce s labelem. Ten umělce nejen podpoří, ale začne se sociálními sítěmi pracovat ještě intenzivněji. Na otázku, jak využívají internetu v Universalu (zastupují Slzu nebo Lipa), odpovídá umělecký ředitel Marcel Vyšín následovně: „Pokud si někdo myslí, že když si udělá webovou či facebookovou stránku nebo umístí své nahrávky na nějaký hudební server, má nachystán zásah u potenciálních fanoušků, je to krátkozraké a samozřejmě neefektivní. Vidět neznamená být viděn. Máme proto vytvořený velmi schopný a silný tým lidí, kteří se specializují právě na tuto oblast marketingu. Průběžně se scházíme a vyhodnocujeme nejlepší možné varianty k tomu kterému projektu. Snažíme se zároveň co nejvíc využívat sociálních sítí i slibně se rozjíždějících digitálních kanálů pro poslech či stahování hudby jako jsou iTunes, Spotify či Deezer.“

    Libor Lisý z vydavatelství Warner (Voxel,

    Mišík, Light & Love) je v trochu jiné, přesto podobné situaci. Kromě sociálních sítí rozebírá i rozdílný postoj, jaký musí jeho tým k jednotlivým autorům volit: „Každý interpret vyžaduje individuální přístup bez ohledu na cílovou skupinu. Je jasné, že nastavení kampaní a promoaktivit u Sebastiana nebo Adama Mišíka bude jiné než v případě Tří sester nebo Visacího zámku. Zatímco tradiční interpreti mají relativně stabilní posluchačskou základnu, kterou je třeba aktivovat hlavně v době vydání alba, práce s takzvanými novými interprety je často rozložena do delšího časového úseku. Přízeň jejich publika je nestálá a rychle se mění, proto je třeba být s ním v neustálém kontaktu a posilovat vazbu. Ideální platformou jsou samozřejmě sociální sítě. V českých podmínkách si tým odborníků nemůžeme dovolit. Konzultujeme věci s externisty, máme k dispozici analýzy ze zahraničí a snažíme se je využívat. Důležitá je dobrá orientace v nových médiích, i proto jsme

     
     

    12

    téma 1/2

    11

  •  

    Šílenství pokračuje

    Úspěšné turné Adama Mišíka, Voxela a Johnyho Machetta fungovalo, proč to tedy letos nezkusit znovu? Na konci tohoto měsíce začne společná šňůra Light & Love, Voxela a Sebastiana. Shodou okolností všichni tři spadají pod vydavatelství Warner. Bude mít sedmnáct štací a pánové projedou celou republiku včetně ne zrovna frekventovaných míst, jako jsou Volyně nebo Neratovice.

    nedávno rozšířili počet lidí v marketingovém oddělení o mladou a dynamickou kolegyni, která má nová média v náplni práce.“

    K rozdílnému přístupu k propagaci v případě jednotlivých hudebníků Michal Novák dodává: „Každá kapela cílí svojí hudbou a texty na trochu jiné publikum. U Adama Mišíka a benjamínků Donaha jsou to nejmladší ročníky. U Voxela už je to malinko starší publikum. U Light & Love a Thoma Artwaye pak řešíme vše tak, aby to fungovalo napříč generacemi. Zohledňuje se to při přípravě bookletu alba, výběru singlů, ale i třeba u promoaktivit, zejména pak PR, tam vždy řešíme, ve kterých médiích má smysl, aby se článek o umělci objevil.“


    A co dál?

    Nabízí se otázka, zda hudba působící poměrně trendově a víceméně jako móda skutečně je jen módou na několik let a brzy zmizí, nebo jsme jen svědky první fáze, která bude expandovat tak, jako budou expandovat rychlá připojení, mobilní telefony i možnosti vlastního nahrávání. Chtě nechtě je tento fenomén propojen s generací YouTuberů a kdo ví, co přijde, až přestane teenagery bavit je sledovat.

    „YouTube mi přijde jako dobrý nástroj k šíření hudby, na druhou stranu hudbě přičítám trochu jiné hodnoty než videu, kde někdo radí, jak si udělat fajn make-up, nebo sleduje někoho dalšího, jak zrovna hraje počítačovou hru,“ říká Lipo. Libor Lisý z Warner Music fenomén YouTube bere jako další etapu vývoje: „Snažím se na to pohlížet bez emocí. Je to přirozený vývoj, další ze série změn, kterými hudební průmysl

    prochází. Netroufám si říct, jak dlouho to může fungovat, věci se dnes mění ze dne na den.“

    Poslední, kdo se pro nás podíval do křišťálové koule, byl Marcel Vyšín z Universalu: „To se dá těžko přesně předvídat, ale odeznění nepředpokládám, spíš větší profilaci s důrazem na kvalitu, i když někdy možná stačí jen důvtip či zajímavá idea. To už ale přináší současná konzumní doba a o to větší snaha kohokoli zaujmout téměř čímkoli. Na druhou stranu YouTuber hned vidí, zda někoho zajímá, či ne. Podněcuje to kreativitu. O takovém průzkumu trhu se dřív nikomu ani nesnilo.“

    A profilace s důrazem na kvalitu je přesně to, co by mělo přijít co nejdřív. Toto hudební odvětví má své hvězdy a talenty, ale svoboda internetu dává obrovský prostor armádě průměrných a podprůměrných hudebníků. Pro ně není problém natočit klip a dostat ho do světa, stačí k tomu pár spolužáků s chytrými telefony. A pak se nemůžete divit, že vám některá videa vyskakující na YouTube přijdou… debilní.

     
     

    12

    téma 1/2

    12

 
×
Čtete:
2015/10
Mladí a debilní?

Téma 2/2

7 milionových klipů

Rozhovor

Editors

En Face

Chris Cornell

Tajemství

Odmaskování

Téma 1/2

Bára Poláková

Téma 2/2

Jan P. Muchow

Retro

Rod Stewart

TOP

6 nej Lany Del Rey

Fenomén 1/2

Busking

Fenomén 2/2

Busking

Rozhovor

Michal Ambrož

Art

7 nejlepších vědeckých obalů

Headliner 1/2

Hurts

Comeback

The Libertines

Headliner 2/2

Hurts

Tip

Struny podzimu

TOP

10 nenáviděných dětí

Rozhovor

Richard Müller

TOP

Richard Müller

Story

Soak

Čerstvé (z)boží

WLW8

Rozhovor

Joe Satriani

Story

John Newman

Rozhovor

Jim Adkins

Seriál

Wohnout vs. Vypsaná fiXa III

Obrazem 1/6

Hudební léto 2015

Obrazem 2/6

Jan Nožička

Obrazem 3/6

Adam Hencze

Obrazem 4/6

Kryštof Kalina

Obrazem 5/6

jakub Macháček

Obrazem 6/6

Petr Klapper

Rozhovor

Jaroslav Uhlíř

Songstory

Jaroslav Uhlíř

Čerstvé (z)boží

Apollinaire

Enface

Disclosure

Rozhovor

No Name

Insider

Štěpán Suchochleb

Test

H-D Kvíz

Story

Vendula Kašpárková

TOP

007 skladeb, které musíte slyšet

Film

Filip Topol neznámý

Ženský element

Adele

Televize

Videorama

Kalendárium

Památné dny

Hip Hop

Elementy ulice

Klasika

Teď vážně

Folk

Bez cancáku

Mluvené slovo

Vyprávěj

Hard & heavy

Ocelové srdce

Jazz a blues

Bluesbar

Indie

Ty kytary!

Alternativa

Kroky podzem

EDM 1/2

MDMA

Odjinud

Mimochodem

Recenze měsíce

New Order

Recenze

15. 10.

Recenze 1/2

1. 10.

Recenze 2/2

1. 10.

Duel

Cocote Minute

SMS REC

SMS/RECenze

Naživo

Melvins

Naživo

The Soft Moon

Naživo

Joe Bonamassa

Naživo

Enter Shikari

Naživo

Apocalyptica

Naživo

Soak

Naživo

Mans Zelmerlöw

Naživo

Lollapalooza

Naživo

James Harries

Naživo

Teepee, Václav Havelka III, Reublic of Two

Naživo

Sufjan Stevens

Naživo

Rapmasters

Naživo

Chinaski

Naživo

Please The Trees

Naživo

Euroconnections

Tipy

Kam vyrazit?

Tiráž

Tiráž

Používáme cookies abychom Vám umožnili lepší procházení stránkou. Pro více informací si přečtěte Co jsou Cookies. Pokud budete pokračovat v procházení stránek, vyjadřujete souhlas s těmito podmínkami.